Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Balcerowicz pod specjalnym nadzorem
razem z korona czeska, slowcka, forintem i turecka lira. A wszystekiemu winien PiS!!!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,38210869,38210869,Balcerowicz_pod_specjalnym_nadzorem.html



Temat: Alanya w październiku
...bo dzialaja na sprzedawcow jak plachta na byka-daja duzo wyzsze ceny, nie wierz rezydentowi-nasz Gwiazda powiedzial ze dolmusz z plazy kleopatra do centrum (sklepy+dyskoteki)kosztuje 3 liry-kosztowal jednego!!a i przyzwyczaj sie ze w kazdej wycieczce jest cos do zaplaty EXTRA-jakis obiad , napoj do obiadu czy np maseczka na twarz w lazni tureckiej albo kapiel w basenie kleopatry w Pammukale-ale tak jest u wszystkich!!I sa 4 waluty-lir turecki nowy, lir turecki stary(wygladaja banknoty i monety identico ale roznia sie liczba zer)no i euro i dolce-co sie bardziej oplaca??-to zalezy-warto miech po trochu ze wszystkiego!! A jak juz sie wyurlopujesz to w przyszlym roku polecam Egipt-arabski kraj ale o niebo inny-tam obowiazkowo Luksor Kair i nurkowanie-no i tanszy mimo wszystko bo w Turcji Bez All I nclusive nie wyobrazam sobie a w Egipcie dalismy rade!!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,30090149,30090149,Alanya_w_pazdzierniku.html


Temat: Porady - dla wyjeżdżających pierwszy raz :)
...forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=79139732 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=79268804 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=78779301 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=78501605 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=77903373 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=76714694 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=76006337 2. Jaki jest kurs wymiany liry tureckiej? Kalkulator na stronach gazeta.pl: gospodarka.gazeta.pl/Gielda/0,87173,1736566.html Kursy wymiany i kalkulator: turcjawsandalach.pl/currency www.transazja.pl/pl-6_1-walTRY.html turcja.geozeta.pl/kurswaluty www.xe.com/ucc/ 3. Wiza turecka: Aktualna cena wizy: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=660&w=94883434&a=94883434 Czy trzeba wykupić wizę dla dziecka:...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,95234168,95234168,Porady_dla_wyjezdzajacych_pierwszy_raz_.html


Temat: dolary euro czy liry tureckie???
no nie moge, po co te pytanie skoro wiesz ze obowiazuja tam liry? hhhmmm a w polsce to czym lepiej placic? lira turecka, zlotowka, dolcem czy euro?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,99050513,99050513,dolary_euro_czy_liry_tureckie_.html


Temat: Riwiera Turecka - zaproszenie ze "Świata Książki"
Lity to międzynarodowy skrót od Lir TUrecki, a YTL to lir włoski.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,87305444,87305444,Riwiera_Turecka_zaproszenie_ze_Swiata_Ksiazki_.html


Temat: Londyńskie City o sporze rządu z NBP
Malpa poprsze o mechanizm jak to sie stanie Spadl zloty, czeska korona, wefirski forint i turecka lira. Starcie jasnej mocy Balcera z silami zla Kacozra moze w niedlugim czasie pograzyc planete
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,38461919,38461919,Londynskie_City_o_sporze_rzadu_z_NBP.html


Temat: Aymera Hill- Hisaronu (3*)
...czerwca i lipca w Aymerze. Zasadniczo nic do hotelu nie mam ale drugi raz wybrałabym inny. Jednym zdaniem mówiąc Aymera leży na kompletnym "zadupiu". Wszędzie muszisz dojechać albo dojść a wejście z powrotem jest męczące. Aymera Hill jak nazwa wskazuje leży na górce i zejść łatwo ale wejść ........ Samo Oludeniz leży nad samym morzem a Aymera jest oddalona o ok. 5 km od morza. Na plażę trzeba dojechać dolmuszem (cena ok. 1,5 lira tureckiego). W połowie drogi jest miasteczko Hisaronu, gdzie głównie balują angole. Wszystko; bary, dyskoteki, są ustawione pod tą klientelę. Miasteczko żyje do późnych godzin nocnych. W Oludeniz nic się nie dzieje, tam są same praktycznie hotele a pubów czy knajp gdzie posiedzisz na wolnym powietrzu tak jak w Hisaronu, nie uwidzisz. Oludeniz to morze, plaża ze słynną laguną, hotele i to wszystko. My też byliśmy z Itaką,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20943,13848340,13848340,Aymera_Hill_Hisaronu_3_.html


Temat: DENOMINACJA w Turcji (6 zer mniej)
...latami trwającej, dwucyfrowej inflacji. W latach 50. ubiegłego stulecia dolar kosztował 2,8 liry; obecny kurs wynosi 1USD=1 milion 350 tysięcy lir. Zmiana pieniędzy od dawna była celem Turcji, ale dopiero rząd premiera Erdogana zdecydował się na ten krok. Dochodziło do sytuacji, gdy za przeciętny przejazd taksówką płaciło się 5-10 mln lir. Większe zakupy mierzono w miliardach lir. Władze mają nadzieję, że nowa turecka lira uprości transakcje biznesowe i handel ze światem. Wzmocnić ma również zaufanie do gospodarki Turcji, aspirującej do Unii Europejskiej.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,19055103,19055103,DENOMINACJA_w_Turcji_6_zer_mniej_.html


Temat: prosze o porade-)
...itp to nie jestesmy za bardzo szczesliwi, zaganiani, zle sobie moze to ulozylismy od poczatku i dlatego chcemy cos zmienic w naszym zyciu, zaczac wszystko od poczatku. i padl pomysl o przeprowadzce do innego kraju. Tutaj mimo tego ze wszsytko jest tak ulozone trudno znalezc swoje miejsce. zimni ludzie, nie mamy poza tym rodziny ta samotnosc nas dobija. Jak wygladaja ceny mieszkan na riwierze( chodzi mi o kupno wlasnego)? czy mozecie mi powiedziec jak sie ma lira turecka do zlotego? moj partner twierdzi ze znajomoscia angielskie, szwedzkiego,polskiego i rosyjskiego nie bede miala problemu ze znalezieniem pracy. ale z tego co piszecie to nic nie daje jak nie znam tureckiego( ktorego sie ucze ale idzi mi to opornie, moze dlatego ze sie skoncentrowalam na nauce szwedzkiego) Dla mnie poczatki tutaj byly bardzo trudne i zajelo mi duzo czasu zeby sie zaaklimatyzowac wiec boje sie ze juz nie mam sily na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,35082,95930308,95930308,prosze_o_porade_.html


Temat: Riwiera Turecka - zaproszenie ze "Świata Książki"
Polecam lekturę: pl.wikipedia.org/wiki/ISO_4217 A jeszcze lepiej (więcej info) na stronach angielskich wikipedii. Kody ISO są stosowane międzynarodowo, żeby uniknąć niejasności. W przypadku liry tureckiej jest podobnie, jak w przypadku np. polskiej waluty, której oficjalny kod ISO to PLN, ale często używa się skrótu (nie kodu!) zł. W przypadku
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,87305444,87305444,Riwiera_Turecka_zaproszenie_ze_Swiata_Ksiazki_.html


Temat: Turcja - waluta
witam, generalnie placi sie w lirach (uwaga: waluta turcji to lira turecka nie lir!), oczywiscie mozna pewnie tez wszedzie zaplacic w euro czy dolarach, ale w markecie, dolmuszu czy knajpce pewnie nie bedzie to oplacalne. W Polsce (na zachodzie) tez jak ktos sie uprze zaplaci w euro:) pieniadze najlepiej wymienic w kantorze po porownaniu kursow, kursy sa wyraznie wyzsze niż w hotelu (np. 2 tygodnie w Alanyi temu 1,85 w kantorze w kantorze, w hotelu 1,75), jesli chce sie kupic jakas wieksza rzecz na targu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,48528246,48528246,Turcja_waluta.html


Temat: Onemli Hisar
...spały przy hotelu zaczęły szczekania. Tak że można było sie wyspać - ale dopiero przed południem na plaży. Natomiast inne hotele ale to już 4 i 5 gwiazdkowe przy plaży to nie tylko że cieszą wzrok, ale i jest gdzie posiedzieć wieczorem, bo jednocześnie restauracje hotelowe są przy samej plaży i dostępne dla wszystkich chętnych. Wspaniałe warunki do sportów wodnych na bardzo ciepłym Morzu Egejskim. Piekne okoliczne zatoki, za 2,25 lira tureckiego tj. 5 złotych co kilka minut busiki wożą do odległego o 10 km Bodrum dużego miasteczka z dyskotekami, mnóstwem restauracji i cudownym klimatem. Za kilkanaście euro stateczkiem na grecką wyspę KOS. Polecam ten zakątek Turcji, ale Panie Boże broń nas przed Onemli Hisar. P.s. Byłem z biurem JET TOURISTIC ze Szczecina, które powinno jak njszybciej wykreślić z listy ten okropny przybytek.).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,69123347,69123347,Onemli_Hisar.html


Temat: Dom w UK - kupno
cwioku, pomyliles watki czy co, bo nie wiem jebnij sie w len ta lira turecka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,86531887,86531887,Dom_w_UK_kupno.html


Temat: hotel Atlas Alanya Turcja
do tych ktorzy wiedza,ile kosztuje lir turecki?pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,81901697,81901697,hotel_Atlas_Alanya_Turcja.html


Temat: Lepiej zabrać euro czy dolary?
Byłem w Alanyi na przełomie czerwca i lipca. Również polecam USD nie tylko ze wzgledu na przelicznik "niekiedy" 1:1 ale róniez ze wzgledu na korzystne przeliczenie lira turecka/dolar/euro w sklepach (gdzie sie można targować).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,45603061,45603061,Lepiej_zabrac_euro_czy_dolary_.html


Temat: ile kasy do Fethiye?
...jakies 7 zl/l (ale to zapłaciliśmy karta), rejs na Kos 56E (cena z miejscowego biura) plus z 50E na miejscu. Każda wyprawa do Bodrum to 6E w obie strony. My byliśmy 4 razy. W Turcji sa też stosunkowo drogie bilety wstępów np. Efez - 10 YTL/os, zamek w Bodrum podobnie, Kościół Sw Jana w Selcuk tak samo. Do mniej uczęszczanych miejsc zwykle bilety kosztowały 2 lub 5 YTL/os. Ceny lodów zbiżone do naszych ok 0,5E, woda 1YTL za 1,5l. W czerwcu przelicznik liry tureckiej względem euro był taki 1E - 1,7 YTL
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,65227370,65227370,ile_kasy_do_Fethiye_.html


Temat: sprzedac mieszkanie i żyć z % na lokacie
araceli napisała: > falllen_angel napisał: > > Nadal nie widzę jak to jest możliwe, ale czekam na dalsze podstawy... > > 6% < 9% > 1,25% < 5,5% Porównujesz oprocentowanie w CHF i w PLN? Nie mam więcej pytań... W Lire Turecką sobie zainwestuj, z 15% czy 20% dostaniesz. Wróć jak zarobisz pierwszy milion na tej klasy dealach! W.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20012,101353732,101353732,sprzedac_mieszkanie_i_zyc_z_na_lokacie.html


Temat: Czy ktoś wrócił 28.06 z Oludeniz?
Wrocilam szczesliwa!!!! Bylam w hotelu ata lagoon beach.150 m od morza. Plaza zwirowo, piaszczysto-kamienista. Ogromna!!!!!!Dluga!!!Mozna poleciec na paralotni za 75 euro. Widoki wspaniale!! Kozrystac z biur w Oludeniz. Targowac - ile sie da!!Woda czysciutka!! Miasteczko polozone pomiedzy gorami. Od 18-tej jest juz chlodek! 1 euro = 1 770 000 lira turecka, 1 dolar= 1 420
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,13821966,13821966,Czy_ktos_wrocil_28_06_z_Oludeniz_.html


Temat: Wymienić pieniądze na euro czy dolary?
W mini poradniku "National Geographic" napisali, że nie warto wymieniać w Polsce, lepiej na miejscu w hotelu lub kantorze, prowizja zwykle wynosi 3%. I napisali że lira turecka = 2,08 zł... ale czy to prawda... My w każdym razie lirów nie kupujemy w Polsce. Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,65911829,65911829,Wymienic_pieniadze_na_euro_czy_dolary_.html


Temat: Royal Asarlik Club
...isc na hotelowa, tym bardziej, ze lezy przy barze wliczonym w all inclusive. (polecam kebab) Basen lepszy dla dziecka jest w czesci klubowej, bo jest tam brodzik i jest wiekszy niz w czesci hotelowej. Nie wiem jak wygladaja pokoje w czesci klobowej, ja bylam w hotelu i pokoj dla dwoch osob byl ok ale z dostawka byloby ciasno. Hotel lezy blisko jednej z glownych ulic Gumbet. ok 20 m. od glownego wyjscia. Co chwila jezdza busiki - dolmusze - cena do Bodrum 1,7 liry tureckiej badz 1 euro. Na spacer jest chyba troche daleko, ok. 3 km. Ale jakby pojsc promenada nad morzem, to moze byc fajne. Ja nie mialam czasu. Bylam w Bodrum kilkadziesiat minut. To samo jest - jesli chodzi o sklepy - w Gumbet. Nie kupuj w Bodrum coli w restauracji - zaplacisz 4 Euro. Lepiej wejsc do jakiegos sklepiku i kupic tam np. wode 1,5 litra za 1 lira. Mlodziez holebderska i angileska (irlandzka) - da sie ich zniesc, ew. mlozna zwrocic uwage....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,64042078,64042078,Royal_Asarlik_Club.html


Temat: Turcja 7+7 z Triadą - super :)
...... nie miał sie nijak do naszego objazdowego Merca ... postój po drodze ... dojazd do lotniska .... bagaże odprawa .. tam jest fajna sprawa - najpierw jak wchodzisz do hali odlotów to sprawdzajatwoje bagaże i dopiero idziesz z nimi do odpowiednich stanowisk ... potem w sumie dosc krótkie oczekiwanie na wejście do samolotu ..i dobrze bo ceny normalnych rzeczy na lotnisku w Antalii z kosmosu ... gałka lodów 2 Euro .... !!!!!!!!!!!!! normalnie 1 lir turecki ........ dalej boarding na pokład samolotu Boeing 757 czyli lepszy niz Lotowskie ... do Egiptu leciałem 737 ....757 linii Fisher Air Poland z załoga polską ...... kpt .Kurtyba chyba ???? oczywiście nie było bezpłatnego posiłku na pokładzie ... cały samolot w czrterze Triady .... ale mozna było sobie cos kupić i danie zimne i napoje ... sam sobie kupiłem herbate za 5 pln .... a co ... choc rozrzutny nie jestem to na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,48611893,48611893,Turcja_7_7_z_Triada_super_.html


Temat: Na krajowym rynku finansowym drugi dzień mocnyc...
Muzykalny pieniądz Turecka lira służyłaby raczej do grania, natomiast środkiem płatniczym jest lir.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,38140525,38140525,Na_krajowym_rynku_finansowym_drugi_dzien_mocnyc_.html


Temat: hotel cristal
Są nowe i stare, które obowiązują do końca tego roku. za 1 euro mozna było dostać 1,56 lira tureckiego, a za 1 dolara 1,31 lira tureckiego
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,26400518,26400518,hotel_cristal.html


Temat: Turcja pociagiem
Wszystkie ceny podawałeś w USD (w Turcji). Faktycznie płaciłeś dolarami ? Tak. Wszedzie, oprocz stacji kolejowej. Czy walutą turecką ? Takze mozna bylo.... W ogóle co tam bardziej popularne ? Popularniejsza jest turecka lira. Dolary czy euro ? Dolary. No i przy okazji: czy wiza Turecka kosztuje 10 USD ? Oczywiscie.
Źródło: topranking.pl/1571/turcja,pociagiem.php


Temat: Ceny żywności
Co do cen w sklepach, to radzę odwiedzić www.kangurum.com.tr To strona popularnej w Turcji sieci Migros - znajdziesz tam ceny produktów spożywczych w sklepach tej marki, oczywiście w lirach. Aktualny kurs liry tureckiej to 2,1 zł. W restauracjach ceny są ogromnie zróżnicowane, tak jak i w Polsce, można zjeść za grosze, można zostawić majątek.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,91141903,91141903,Ceny_zywnosci.html


Temat: jaka jest waluta w turcji
lira turecka
Źródło: topranking.pl/922/jaka,jest,waluta,w,turcji.php


Temat: Kawa w turcji
byłam w 3 tureckich hotelach i wszędzie do śniadania podawali neskę, tzn kawka w granulkach stała, wrzątek osobno, a mleko mozna było sobie dolać. Poniewaz nie jestem fanką kaw rozpuszczalnych kupowałam tzw. kawę po turecku, w tym roku w czerwcu w Oludeniz taka kawka kosztowała mnie 2,5 lira tureckiego. Kawa po turecku przypomina włoskie espresso, bo jest tak samo mocna i podawana w malutkiej filiżance, róznica jest to, że są tam fusy, a kawę podaje sie z cukrem - zatem jesli ktos nie słodzi musi poprosić, zeby bez cukru, co natychmiast ich dziwi. Dlatego spokojnie polecam grzałkę, nie zapiszczy, koniecznie włozyc do walizki, a nie do podrecznego! I kawy po turecku przynajmniej raz spróbować!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,45013877,45013877,Kawa_w_turcji.html


Temat: Kaaaaapitale wróć.
...ściana bardziej pionowa ,a strach to widać już teraz momentami.Moim zdaniem trend horyzontalny potrwa jeszcze długo ,długo, z biciem szczytów na 3300 i testowaniem wsparć na 2500/2600 .Widełki wynoszą 700/800 pkt ,to grubo ponad 20% gra warta świeczki dla GTG . A propos uderzeń skrzydeł motyla,czytałeś o panu Fishmanie? to izraelski przedsiębiorca który w maju wystawił gigantyczną opcję walutową o wartości 3 mld euro ,jeżeli turecka lira straci 15% w ciągu trzech tygodni wobec $ kanadyjskiego.23 maja spadek wynosił 16% i facet popłyna .co działo się po 20 maja na rynkach wschodzących to na pewno pamiętasz.Bardziej obszerny artykuł w lipcowym Manager Magazin pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,27,45776807,45776807,Kaaaaapitale_wroc_.html


Temat: Riwiera Turecka - zaproszenie ze "Świata Książki"
Niestety, mylisz się. Międzynarodowy skrót od lira włoskiego to ITL (w standardu ISO 4217), zresztą już nieużywany, od momentu wprowadzenia euro. Oficjalny skrót waluty tureckiej to TRY, ale powszechnie stosuje się YTL, tak jak pisze Janika poniżej oznaczający Yeni Turk Lirasi (nową lirę turecką).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,87305444,87305444,Riwiera_Turecka_zaproszenie_ze_Swiata_Ksiazki_.html


Temat: Hotel Alperbey w Obagol
Bardziej szczegółowo opisałem ten hotel na - Forum.hotele . W hotelu nie warto wymieniać waluty. W Alanyi przelicznik jest znacznie korzystniejszy. Zresztą można się obyć bez wymiany. Oni wszędzie doskonale znają przelicznik. Nieprawdą jest co piszą niektórzy że 1 lir turecki to jeden dolar czy euro. Przykladowo w lipcu w hotelu za jednego dolara płacono 1,20 lira a na mieście 1,35 lira. Nie warto jechać na bezpłatną wycieczkę do Antalyi do fabryki skór i odzieży . Ceny są tam kosmiczne a cały dzień zmarnowany. Wycieczka - platna - statkiem dookoła Alanyi niesie z koleji ryzyko zapadnięcia na poważne dolegliwości żołądkowe. Co prawda na statku jest all inclusive ale z higieną jest nie za...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,26495145,26495145,Hotel_Alperbey_w_Obagol.html


Temat: Turcja - waluta
Turcja - waluta Witam, Niebawem wybieram się na wczasy i zastanawiam się czy wymieniać EURO (w Turcji) na ich walutę? czy raczej bardziej opłaca się płacić na miejscu EURO? Jaki jest w ogóle przelicznik: EURO / Lir turecki. Pozdrawiam!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,48528246,48528246,Turcja_waluta.html


Temat: Didim lipiec 2009
Szykujecie się juz coś :D ? Ktoś się oriętuje jakie tam są ceny ? Jaki kurs mma Lir Turecki w przeliczeniu na euro ( 1 Euro = ??? lir turecki ).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,96038419,96038419,Didim_lipiec_2009.html


Temat: 7+7 czy warto?
tyle ile z grubsza podaja w katalogu ... zależy to jednak od kursu dnia lira tureckiego do Euro ... w każdym razie w ub.r. pod koniec sierpnia płaciłem 85 Euro .. teraz pewno bedzie więcej ,, myslę że ok 100 Euro ?? ... to dotyczy Triady ...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,64224753,64224753,7_7_czy_warto_.html


Temat: kto był w Turcji ???
Jak byłam w Bodrum to płaciłam euro.Z dolarami też nie było problemu.Oni wszystko przyjmą. A jak przeliczą to już inna sprawa.Większośc bankomatów wypłaca lirę turecką.Można na miejscu wymienić euro lub dolary i płacić ich walutą. Generalnie to kasa nie stanowi problemu co zabierzesz to będzie dobrze. Tam nawet w małym sklepiku przyjmowali co dostali.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,94518573,94518573,kto_byl_w_Turcji_.html


Temat: jaka waluta
Lira turecka jest warta ok. 2,20 zł w tej chwili. Czy euro, USD czy GBP na jedno wychodzi. Nie ma czegos takiego jak faworyzowanie jakiejs waluty. Jesli w Polsce GBP jest 2 razy drozszy od USD to tam rowniez. Relacje miedzy walutami sa takie same. Na jedno wychodzi. Ileż to mozna tłumaczyc ?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,66905228,66905228,jaka_waluta.html


Temat: Riwiera Turecka - zaproszenie ze "Świata Książki"
oficjalny skrót liry tureckiej to TL, YTL (nowa
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,87305444,87305444,Riwiera_Turecka_zaproszenie_ze_Swiata_Ksiazki_.html


Temat: wymiana walut
Witaj, Najlepiej kupić w Polsce euro i na miejscu wymienić je na liry tureckie. 1 euro = 1,84 YTL ( lir turecki). Ja wróciłem z turcji dwa dni temu, było świetnie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,49055791,49055791,wymiana_walut.html


Temat: Co z walutą?
www.marmarisinfo.com/ Tu możecie obserwować zmiany kursu euro, dolara w stosunku do liry tureckiej... No i zobaczyć jaka pogoda jest w Marmaris i okolicy. Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,91779108,91779108,Co_z_waluta_.html


Temat: ile wziac pieniedzy...?
kasy duuuuuuużo !!!!!!! najlepiej opłaca się lir turecki bo jak zaczynają przeliczać na euro to wychodzą niezłe rachunki ;) Turcja jest bardzo droga. My przez 2 tyg. na same piwko, cola, jakieś kilka drinków i kilka pamiątek wydaliśmy prawie 2000zł... serio bez szaleństw!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,46153485,46153485,ile_wziac_pieniedzy_.html


Temat: wyprzedaż zlotego
nie wiem co ma większy wpływ : ruchy zagranicy spowodowane niepewnością co do polityki rządu z nowym sternikiem finansów ( chodzą słuchy,że trwają prace nad dewaluacją ) czy wzrost ryzyka na emerging markets ( wczoraj turecka lira zanotowała dno ) w Brazylii wd IMF jest gorzej niż oceniano do niedawna , a kolejny słaby punkt na mapie  to Meksyk ( już raz był w 94 ) kiepskie czasy idą dla naszej ludowej Ojczyzny
Źródło: topranking.pl/1236/wyprzedaz,zlotego.php


Temat: Riwiera Turecka - zaproszenie ze "Świata Książki"
Nie ma problemów z językiem, wszyscy krzyczą po rosyjsku, przechodząc na polski, angielski normalnie, niemiecki też. Pod tym względem nie ma stresu!!!! Stres jedynie w Manufakturach gdzie "subiekci" wciskają drogi towar. Żeby coś kupić normalnie trzeba wymusić postój na bazarze - kilo pomarańcz 1 lira turecka - pod zabytkami tubylcy sprzedają kilka razy drożej. Generalnie - fajnie!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,87305444,87305444,Riwiera_Turecka_zaproszenie_ze_Swiata_Ksiazki_.html


Temat: lecę na 3 mce do Turcji, o której nic nie wiem...
witam .wszystkich, ja równiez wybieram sie do Turcji poraz n- ty.Wbrew temu co mowia niektorzy, to naprawde wspaniały kraj.waluta jest lira turecka 1 yil to ok. 2 zł. nie poradze tobie czy lepiej zakupic dolary czy euro, duzej róznicy nie ma. z wymiana nie ma raczej problemu. utrzymanie jest stosunkowo drogie, ceny zywnosci osoboscie dla mnie wyzsze niz w Polsce. z angielskim w miastach turystycznych nie ma problemu.wpisz sobie w google tur tur, fajny blog o turcji, polecam.a wyjazdu zazdroszcze
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,80436859,80436859,lece_na_3_mce_do_Turcji_o_ktorej_nic_nie_wiem_.html


Temat: indeksy
...(USD) | | .IIX      | INTERNET (NEW)  | USA             | American Stock Exchange | Dolar amerykański     (USD) | | .ISEQ     | IRISH SE INDEX  | Irlandia        | Irish Stock Exchange | Euro                  (EUR) | | .XU100    | ISE National-100| Turcja          | Istanbul Stock Exchange | Lir turecki           (TRL) | | .JSAI     | JSE ALL SHARE   | RPA             | Johannesburg Stock Exchange   | Cent płd-afrykański   (ZAC) | | .JKSE     | JSX INDEX       | Indonezja       | Jakarta Stock Exchange | Rupia indonezyjska    (IDR) | | .KSE      | KARACHI 100 INDX| Pakistan        |...
Źródło: topranking.pl/1243/indeksy.php


Temat: Slaby $$$ Nie wszystkim do Smiechu !!!
...bo gdziezby tam Bulby, Kraju Wschodzacego Slonca w Doopie (pozostalosc po drugiej Japonii, hehehe), zawsze sie musi znalezc jakis rzyt, mazon, albo inny cyclista. Czesi juz sie dawno zorientowali czym to grozi i energicznie sie gimnastykuja, zeby zapobiec dalszej aprecjacji waluty, w koncu deflacja to nic dobrego. Tylko w Bulbie trwa balanga z okazji dmuchania zaby przez wedrowny kapital spekulacyjny. Rosna tez pieknie tak mocne waluty jak forint i turecka lira. Przynajmniej bedzie sie ryjem walic o trotuar w towarzystwie, hehehe. A w Krosnie jak sie zlotowa dmuchala i produkcje coraz trudniej bylo sprzedac, to w ramach zapobiegania podniesiono jeszcze ceny szklanych paciorkow, wyrobu szalenie skomplikowanego technologicznie, roztropnie podniesiono jeszcze ceny, hehehe. Ekonomia 101 po krapolemu. Tancz Bulba, tancz, i zlotowa sie baw.....buahahaha
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,44,78147452,78147452,Slaby_Nie_wszystkim_do_Smiechu_.html


Temat: Wymienić pieniądze na euro czy dolary?
w zszłym roku widziałam w kantorach w Gdańsku cenę liry tureckiej - 3 zł (no to na pewno nie opłaca się kupować w kraju)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,65911829,65911829,Wymienic_pieniadze_na_euro_czy_dolary_.html


Temat: deos???!!!
a mi przepowiedział, że lira turecka będzie miała stabilny kurs - też chciałbym go dorwać... ;)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,74208108,74208108,deos_.html


Temat: Jaka bierzecie walutę do Turcji?
Nie musisz nic wymieniać,w każdym markecie są podane ceny w lirach tureckich,ale bez problemu przeprowadzisz transakcję w euro lub $,wystarczy że zapytasz ile dana rzecz będzie kosztowała w danej walucie i tyle.Od dawna jeżdże do Turcji i od trzech lat nie miałam ani jednej tureckiej liry w portfelu ;)))
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,78501605,78501605,Jaka_bierzecie_walute_do_Turcji_.html


Temat: Dolary czy euro?
Dolar - turecka lira : 1,44 Euro -
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,49134765,49134765,Dolary_czy_euro_.html


Temat: jak się wymawia "lir" po turecku?
nie lir tylko jedna lira turecka. 1 lira - 100 kuruszy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,83333220,83333220,jak_sie_wymawia_lir_po_turecku_.html


Temat: Euro czy karta?
Przerabiałam wszelkie kombinacje płatnicze. Karta się opłaca, o ile jest rozliczana w euro (jedno przewalutowanie), a nie w dolarach. Tym bardziej, jeżeli to karta kredytowa (wypukła) - akceptowana w większej ilości miejsc niż płaska. Ponadto płacąc kartą narażamy się na wahania kursów wymiany walut, a lira turecka do najstabilniejszych nie należy. Płacimy jednego dnia, gdy cena wydaje się korzystna, księgowanie na karcie następuje kilka dni później, kursy w międzyczasie szaleją, a my tracimy. Gotówkę trzeba mieć, najlepiej wwozić do Turcji euro i wymieniać na liry partiami, a nie od razu. Oczywiście z wymianą jest więcej zachodu, trzeba iść do kantoru, ale ostatecznie jakoś zawsze ceny podawane w lirach były w moim...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,76714694,76714694,Euro_czy_karta_.html


Temat: eftalya resort Alanya
uwaga właśnie wróciliśmy z eftalya resort. oto telegraficzny skrót.hotel jest nowy bardzo czysty i ładny, do plaży ok.300m, do alanyi dolmuszem 15 min(1,5 liry tureckiej) do centrum Konakli spacerem 10 min. Opcja all incl. obejmuje śniadania(jogurty,dżemy,sery itp), obiady i kolacje (dużo warzyw, zupa, kilka rodzajów mięsa i dodatki), bar na plaży od 10 do 17, restauracje przy basenie od 13-16, napoje alk. i bezalk. od 10 do 00,30. jedzenia jest dużo i jest dobre, alkohol miejscowy ale ok. codziennie sprzątają pokój i zmieniają ręczniki, leżaki na plaży i basenie są bezpłatne. duży...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,23735115,23735115,eftalya_resort_Alanya.html


Temat: Gural - Alanya
autor: Madzia - magdulka5@o2.pl Jak dla mnie hotel jest ok jak na Turcję i jej 3* pokoje czyste, sprzatane codziennie bardzo dokładnie, łącznie z codzienna wymiana ręczników, obsługa bardzo sympatyczna i pomocna w każdym momencie, jedzonko całkiem niezłe;-)) i dużo...plaża blisko, niecałe 30 kroków, wystarczy przejśc prze ulicę, plaża piaszczyto-żwirowa;-(...do centrum jakies 20 minut piechotką, ewentualnie ich komunikacją (1 lir turecki) Pozdrawiam i życze milego pobytu....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20943,20580382,20580382,Gural_Alanya.html


Temat: PO: pogarsza się klimat dla przedsiębiorców
Nawet Turecka lira przez PiS doluje ;-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,41905192,41905192,PO_pogarsza_sie_klimat_dla_przedsiebiorcow.html


Temat: Santana - Alanya
...fontanny. Bardzo mili, przyjaźni mieszkańcy, nawet potrafią powiedzieć: dzień dobry, do widzenia, jak się masz,  itp. Ale można dogadać się po angielsku. Gdy nie mieliśmy drobnych, mówili - dobrze zapłacisz jutro. Co chwila jeżdżą dolmusze do Alanii, wystarczy wyjść z hotelu na ulicę i zamachać. A do Alanii polecam wybrać się późnym wieczorkiem na dyskotekę lub piwko... To miasto dopiero wtedy żyje. CENY: w sierpniu 2006 - 1 lir turecki ok. 2,20 złotego, Euro – 1,8 lira, Dolar – 1,4 lira. Najlepiej opłaca się kupić Euro lub Dolary, wymienić w kantorze na liry i płacić w lirach, bo jest taniej ( czasem 1lir = 1 Euro = 1 Dolar ). Kebab w miasteczku 2,5 – 3 lira ( swoją drogą, uznaliśmy jednogłośnie, że najlepsze kebaby są w Polsce, tutaj nigdzie, nawet w Alanii nie dostaliśmy żadnego sosu, proponują tylko ketchup i majonez!! do kebabu? ) piwo -2,5...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20943,13905624,13905624,Santana_Alanya.html


Temat: Aura Beach Hotel - czy ktos bylo i cos napisze
...i na plazy nie bylo z lezakami problemu. W zaleznosci od nastawienia i potrzeb, plusem lub minusem moze byc to, ze hotel jest 'na odludziu'. Oprocz Aura Beach wokol jest kilka hoteli, a poza tym pola i szosa, oraz oczywiscie morze. Nie ma za bardzo wieczorem gdzie chodzic, a jesli ktos lubi duzo sklepow, promenade nadmorska, to tu tego nie ma. Blisko jest jednak do Alanyi (ok. 8 km). Mozna tam podjechac busikiem, czas przejazdu ok. 20-25 min, koszt 1 Euro lub 1,5 liry tureckiej w jedna strone.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,26132254,26132254,Aura_Beach_Hotel_czy_ktos_bylo_i_cos_napisze.html


Temat: Emerytura. Jak oszczedzac?
...w okolicach 10.000-12.000 > punktów na emeryture to raczej kilkadziesiat lat oszczedzania a nie kilkanascie zreszta patrzac na wykres w dluzszej perspektywie jednak rosnie bigpicture.typepad.com/comments/2005/12/100_year_bull_b.html za polowe tego co oszczedzasz kupujesz index za reszte co tam sobie chcesz i powinno byc dobrze jednal pytanie to raczej do deosa mysle ze zaproponowal by ci kredyt w jenach szybka zamiana na lire turecka wrzucasz to do tureckiego banku i kasujesz odsetki jednoczesnie kupujesz mieszkania w niemczech /od turasa oczywiscie/ wynajmujesz to za 100 czy 200 E na miesiac a potem to juz jestes w 1% najbogatszych brytyjczykow i zyjesz sobie na fidzi czy gdzies tam gdzie za 100 euro jestes krolem
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,77360246,77360246,Emerytura_Jak_oszczedzac_.html


Temat: Ile kosztuje zalatanie opony w Polsce?
Hasllo mary_an !!!!!!! Ale ciebie ten Turek w verarschowal !!!!! Na czarno 15 Euro za takie cos - wstyd sie tak dac wyciul.c !!! I to jeszcze przez Turka !!!! ( a czy narodowosc ma tu cos do rzeczy ???) A nie placi sie u Turka Turecka Lira ?????? U Niemca, Polaka czy innego trzeba zaplacic ,albo ???? U Niemca w Euro ,u Polaka w Zlotowkach , u Ruskiego w Rublach . U Niemca 12 Euro ,u Polaka 20 Zl u Ruskiego 25 Rubli ( ceny sa na czarno bo na bialo jest drozej ) Pozdrawiam pacanek Ps Wreszcie sie dostosowalem z odpowiedziami do przecietnych odpowiedzi na tym forum
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,90618294,90618294,Ile_kosztuje_zalatanie_opony_w_Polsce_.html


Temat: Grand Iskandil w Bodrum
Byliśmy w Efezie, cena 55$ lub 45 euro od osoby dorosłej, dziecko 30$ lub 25 euro. Można zwiedzić wapienne tarasy czyli Pamukale ale my byliśmy wcześniej. polecana bya tez wycieczka do Daylan ponoć super, ale nie byliśmy. Ceny o 10 w góę lub w dół. Do Bodrum można dojechać tzw. dolmuszami czyli busikami, kursują co 15-20 minut przez całą dobę. Cena 1,50 lira tureckiego od osoby, ponoć w ostatnich dniach naszego pobytu zdrożały do 1,70 lira. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,48074928,48074928,Grand_Iskandil_w_Bodrum.html


Temat: Co warto KUPIĆ w Turcji?
opłaca się kupić suszone drożdże (po turecku MAYA) dr oetkera. U nas koszt jednej saszetki 7 gramowej to 1,3 pln. W alanyi w Kippie (odpowiednik naszego tesco) za opakowanie 6 saszetek, po 10 g każda zapłaciłam 1 lirę turecką, więc ogromna różnica.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,97929566,97929566,Co_warto_KUPIC_w_Turcji_.html


Temat: Aktualny kurs $ do lira tureckiego poszukiwany
Aktualny kurs $ do lira tureckiego poszukiwany Znów te ceny... przekopałam 2 strony forum; wrzyciłam na wyszukiwarkę hasło "ceny"; ale znów wyszukiwarka nie działa :/ Pytanie dość częste: jaki jest obecny kurs $ do
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,14318917,14318917,Aktualny_kurs_do_lira_tureckiego_poszukiwany.html


Temat: Mahmutlar!!!
jak chcesz spedzac czas na nocnych imprezach, lubisz piaszczyste plaże to Alanyia, natomiast gdy chcesz odpocząć bez nocnego życia, lubisz spedzac czas przy basenie i ewentualnie na plaży zwirowo kamienisstej i dobrze pływasz to może być Mahmmutar. Dojazd do Alanyi na poczatku czerwca kosztował 1 dolca lub 1,5 nowej liry tureckiej.Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,26639181,26639181,Mahmutlar_.html


Temat: dolary czy euro?
Jak wymieniasz w oficjalnych kantorach to przelicznik jest inny dla dolara i inny dla euro. Nie pamiętam dokładnego kursu tych walut do liry tureckiej, ale na pewno euro stoi wyżej. W Turcji prawie wszędzie można płacić w dolarach i w euro i właśnie przy takiej bepośredniej zapłacie w obcej walucie na różnych bazarach stosują przelicznik 1:1. Więc przed zakupem najlepiej uzgodnić ze sprzedawcą cenę oraz walutę w jakiej będziesz płacić. Jeśeli będziesz wymieniać walutę na ichnie liry to nie ma znaczenia czy zabierzesz dolary czy euro, na złotówki wychodzi to samo.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,68107779,68107779,dolary_czy_euro_.html


Temat: benzyna 95 po 7 zl...
Turcja - Antalia 1 l benzyny 95 to 3,55 YTL (nowa lira turecka) a wiesz czy jest tam dostępny LPG, jeśli tak to jakie ceny?
Źródło: topranking.pl/1608/benzyna,95,po,7,zl.php


Temat: Efez na "wlasna reke" :)
...Zreszta w trakcie jazdy co jakiś czas natrafialiśmy na brązowe kierunkowskazy wskazujące drogę do róznych ciekawych miejsc. Niestety z braku czasu nie udało nam się nawet połowy z nich zobaczyć. Ale tam gdzie pojechaliśmy było naprawdę warto. Gdy ok 10 dotarliśmy w końcu do Efezu był już duży ruch i spory tłok. Samochód zostawiliśmy na dolnym parkingu. Mówiono nam, ze jest zamknięty, ale jakoś udało się. Wstęp kosztuje 10YTl ( lira turecka)za osobę dorosłą. Nie wiem nic o biletach ulgowych, gdyż nasze córki z nich nie korzystają, bo są za małe i poprostu wchodzą za darmo. Można płacić kartami (visa, mastercard). Z dolnego parkingu można ruszyc do góry zwiedzać starożytne ruiny, bądź wjechąć do góry autokarem i schodząc wszystko zobaczyć. Autokar jest bezpłatny, ale..... tzreba daćsię zabrać na pokaz do fabryki złota lub skór. Zajmuje to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,65854427,65854427,Efez_na_wlasna_reke_.html


Temat: Czy rząd przekona PiS w sprawie wejścia do stre...
...Facet był zdumiony, nie mieściło mu się wręcz w głowie, że mając możliwości, nie skorzystaliśmy z nich do tej pory. Cypryjczycy jakoś z przyjęciem euro nie mieli problemu i nie słyszałam narzekania. A na starych funtach cypryjskich robią niezły biznes sprzedając je jako pamiątki turystyczne. Co więcej, w Republice Północnego Cypru (część wyspy, która nie jest w UE, bo znajduje się pod tzw. okupacją turecką), mimo że walutą jest turecka lira, a nie euro, wszystkie sklepy i punkty gastronomicznie więcej niż chętnie akceptują euro, tak że będąc po tureckiej stronie waluty lokalnej prawie nie widziałam na oczy (nie licząc paru smętnym banknotów w otwartej szufladzie kasy jednego ze sklepów). Inny kraj poza Unią Europejską, czyli Czarnogóra, mimo że nie ma szybkich perspektyw na integrację, przyjął euro jednostronnie od samego początku (wcześniej przyjął...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24,86426034,86426034,Czy_rzad_przekona_PiS_w_sprawie_wejscia_do_stre_.html


Temat: Wycieczki fakultatywne
Placisz czym chcesz.. tzn euro, dolarami lub lira turecka .. Ja osobiscie placiłam w euro... ale widzialam ludzi płacących w dolarach lub lirach tureckich
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,99146513,99146513,Wycieczki_fakultatywne.html


Temat: Didim lipiec 2009
Z pakowaniem robię podobnie jak Ty. Tak więc pakowanie raczej przypadnie na 7.07 ;) Nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten kurs liry tureckiej : 1 EUR = 2.1555 TRY.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,96038419,96038419,Didim_lipiec_2009.html


Temat: Ktoś był w hotelu Club Oylum Prestige w Marmaris ?
Na całej plaży w Icmeler wypożyczenie leżaka kosztuje 2,5 liry tureckiej, 5 kosztuje komplet czyli 2 leżaki i parasol. Są nawet napisy przy plaży, żeby broń Boże nie płacić więcej. Ale naprawdę nie ma powodu płacić - cała plaża wygląda tak samo (leżaki też), a ta hotelowa jest dla gości darmowa... Chyba, że ktoś cierpi na nadmiar kasy:-))) Nie słyszałam, żeby ktoś dawał w łapę w recepcji, zeby mieć lepszy hotel, to raczej nie Egipt... Pokój mieliśmy ładnie wyremontowany, z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,88488558,88488558,Ktos_byl_w_hotelu_Club_Oylum_Prestige_w_Marmaris_.html


Temat: PiS i PO oskarżają się o destabilizację złotego
Ja tez wiem kto zdestabilizowal zlotego - rynki finasnowe, a dokladnie to FED i ECB,. przeciez PLN podobnie jak inne waluty emrging markets zaczely sie zwalac wskutek odplywu kapitalu, po tym jak FED postraszyl, ze bedzie dalej podnosil stopy Wielka sile maja sily ciemnosci Pisuarow i slabosc wielka opadla druzyne jasnych z Tuskiem i Balcerem na czele (albo odwrotnie, zalezy kto kogo lubi bardziej), ze jeszcze dwa dni temu walila sie turecka lira, PLN, CZK i HUF. Ale pociesze was sily jasnosci wygrywaja, zloty znow do gory. Co za brednie!!!!!!!!!!!!!!!! A jeszcze wieksze maytoly to czytaja. Zajrzyjcie czasem na www.reuters.pl/notowania/ i sprawdzcie jak sie ma kurs CZKPLN, nawet w ten prosty sposob przekonacie sie czy wa politycy i zurnalisci koluja czy maja szanse mowic prawde.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,38533533,38533533,PiS_i_PO_oskarzaja_sie_o_destabilizacje_zlotego.html


Temat: Via Romana będzie jak malowana
Też wciąż się zastanawiam, jak długo jeszcze będzie funkcjonować to idiotyczne już dziś oznaczenie PLN. Było to dobre powiedzmy 10 lat temu, ale dziś?! Ale cóż, prawdopodobnie chodzi o jakieś ustalenia międzynarodowe, więc trzeba poczekać. A tak na marginesie, to oznaczeniem zdenominowanej niecałe 3 lata temu tureckiej liry jest TRY, a nie TRN.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,68938695,68938695,Via_Romana_bedzie_jak_malowana.html


Temat: Bitez Garden Life Bodrum
Hej, Jarku, wróciłam z tego hotelu 09 czerwca. Było naprawdę super! Hotel położony w ślicznym ogrodzie. Budynki jednopiętrowe. Pokoje dość małe, niestety, ale przecież cały czas się w nich nie siedzi:)za to czyste, codziennie sprzątane, ręczniki wymieniane również codziennie. Z moich spostrzeżeń: euro i dolary najlepiej wymieniać wszędzie poza hotelem (w hotelu za 1 euro dostaniesz 1,95 lira tureckiego, przy plaży 2,10), do hotelu nie wolno wnosić jedzenia i picia (tak głosi napis), polecam jednak ciemny plecak i sprawa sama się rozwiąże. Dobrze mieć zawsze przy sobie jakieś drobne monety, często się przydają jako napiwek. Poznaliśmy tu kilka naprawdę fajnych osób - żałowaliśmy, że nie mieliśmy dla nich nic na pamiątkę (brzmi zabawnie wiem:)). Pewne turystki z Gliwic (pozdrawiamy serdecznie!!!), miały na to sposób:...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,660,94920952,94920952,Bitez_Garden_Life_Bodrum.html


Temat: Przed wyjazdem do Turcji
W dużych miastach nie powinnaś mieć problemu z posługiwaniem się kartą w systemie Visa, w mniejszych miejscowościach (tych mniej turystycznych) możesz z tym mieć problem. Aha, karta - karta, o której piszesz jest kartą płaską, więc licz się z tym, że przy transakcjach w sklepie prawdopodobnie będziesz musiała wstukac PIN. Visa rozliczana jest po kursie dolara czyli przelicznik wygląda następująco: lir turecki na USD i dopiero USD na PLN.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10662,65790301,65790301,Przed_wyjazdem_do_Turcji.html


Temat: Holandia i Austria zażądały rozmów na szczycie ...
To euro spada czy rosnie? Gdyby Francja czy Niemcy nie wykorzystaly mozliwosci, jakie daje im pakt, to biedny dolar lezalby dzis pewnie juz calkiem w piwnicy. A propos dolara: szybko bierzcie te zlecenia w Irkau i kasujcie zaliczki, poki jeszcze co warte. Dolar coraz bardziej przypomina turecka lira.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,522,9638279,9638279,Holandia_i_Austria_zazadaly_rozmow_na_szczycie_.html


© 2009 Piotr Dziedzic Fotografia - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates