Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Konfiguracje elektronowe-pilne
kolega się przejęzyczył, i od razu się z niego śmieją. chodziło chyba o ten sam zestaw 4 liczb kwantowych. Ależ ja się wcale nie śmiałem! Zwróciłem jedynie delikatnie uwagę, energia elektronów na danym orbitalu (opisanym przez zespół trzech
Źródło: topranking.pl/1817/konfiguracje,elektronowe,pilne.php



Temat: nauki ksRobaka - Wszechświat a "wszechświat"
..."przestrzeni wirtualnej" . Gdyby fotony były zarówno w "przestrzeni wirtualnej" jak i w "otoczce", to powinny powstawać na "preferencyjnych" warunkach w stosunku do innych cząstek - tymczasem wyniki eksperymentów przeczą takiemu postulatowi - każda cząstka elementarna z fotonami włącznie powstaje na "tych samych warunkach" - różnice są jedynie takie, jakie wynikają z różnic w masach i liczbach kwantowych poszczególnych cząstek.
Źródło: topranking.pl/1824/nauki,ksrobaka,wszechswiat,a,wszechswiat.php


Temat: Jakie liczby kwantowe dla funkcji wlasnej elektronu
Pawel M Masiak (pmas@lsr.ph.ic.ac.uk) wrote: : Piotr Jagielski wrote: : Moja wina zapomnialem liczbie "m". : Wg mnie m=0 , dlatego ze odrazu rzuca sie w oczy brak sin(teta). : : No nie. Funkcje trygonometryczne od kata teta wiaza sie : z liczba kwantowa l. Natomiast m wystepuje w funkcji : exp(i m fi). Tak wiec gdy w calej funkcji falowej opisujacej : stan atomu wodoru nie ma w ogole zaleznosci od kata fi : oznacza to, ze m musi byc rowne 0. Zgoda, ale sin^|m|(teta) takze zalezy tylko od m.                                 Piotr Jagielski
Źródło: topranking.pl/1826/jakie,liczby,kwantowe,dla,funkcji,wlasnej.php


Temat: Co przeoczył Einstein?
...to, skoro w szkołach nadal wciskają Bohra. Jadro siedzi w srodku a elektron jest symetrycznie rozmyty dookoła. I jest upakowany tak, ze juz zabardzo nie mozna go upakowac bardziej przez 'rozmycie' [zasade heinsenberga]. Tak. A jak dostanie porcję energii w postaci kwantu E-M, ale o określonej energii [częstotliwości] będącej z nim w rezonansie, to skacze na wyższą harmoniczną i dochodzi mu następny sferyczny węzeł ;) albo i dwa, trzy, cztery... Zmiana liczby kwantowej n jest po liczbach całkowitych, tak jak mody fali stojącej na strunie. Nie zgadza sie tylko pomysł, ze rozmycie elektornu ma wyrazną granice Bo ten pomysł nie jest mój ;) Używam pojęcia "promień" w sensie takim, jak fizycy mówili "promień Bohra" czy "promień jądra". Wiadomo, że elektron nie kończy się nagle na promieniu. Chodzi mi o "promień efektywny", czyli taki, dla którego...
Źródło: topranking.pl/1826/co,przeoczyl,einstein.php


Temat: Kolokwium z fizyki pomocy
1). Jak zmieni się długość fali de Broglie'a: a). jeśli podwoimy energię kinetyczną cząsteczki (masę uznajemy za stałą)? b). jeśli podwoimy prędkość cząstki? 2). Atom wodoru znajduje się w stanie o liczbie kwantowej n=4. Do jakiego stanu powinien przejść elektron (podać
Źródło: topranking.pl/924/kolokwium,z,fizyki,pomocy.php


Temat: Zadanie z cząstek :( (III rok fizyki)
...ze wstępu do cząstek (III rok fizyki na uniwerku) jednak..kompletnie nie mam pojęcia o co w nim chodzi. Nie wiem jak sie do niego zabrać.. może znalazłaby się jakaś dobra i mądra dusza i jakoś mnie naprowadziła na właściwy tor. Oto treść zadania. wychodząc z zasady zachowania parzystosości ładunkowej w odziaływaniach elektromagnetycznych pokazać że rozpad pozytronium e^+ e^-  -nGamma*  jest dozwolony gdy I+S+n=parzyste gdzie I - liczba kwantowa orbitalnego momentu pędu a S
Źródło: topranking.pl/1826/zadanie,z,czastek,iii,rok,fizyki.php


Temat: liczby kwantowe
freddie2@poczta.onet.pl wrote: zastanawiam sie jak poboczna liczba kwantowa wpływa na kształt obszaru orbitalnego..jakieś zależności...??? klq -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl Ciekawe pytanie. Gdybym mial funkcje falowa bezposrednio zalezna od pobocznej
Źródło: topranking.pl/1817/liczby,kwantowe.php


Temat: liczby kwantowe
moglby mi ktos wytlumaczyc na clopski rozum liczby kwantowe. glownie lo -L,L,+L i od czego zalezy kierunek spinu.
Źródło: topranking.pl/902/liczby,kwantowe.php


Temat: elektrony d
Piotr Pieniazek wrote: | elektron znajdujacy sia na orbitalu d | PAP no wlasnie:)))ja to wiem ale dzieki:)) chyba w takim razie nie zrozumialem pytania brzmialo : ktory z ponizszych pierwiastkow moze tworzyc wiazania  z wykorzystaniem elektronow d : a) tlen b) azot c) fosfor d) fluor tylko fosfor bo: lezy w 3 okresie a magnetyczna liczba kwantowa przyjmuje wartosc od -2 przez 0 do 2 (5 spinoorbitali) Pakuszka igra@go2.pl czy to ma sens ? pozdrawiam  Łukasz -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Źródło: topranking.pl/1818/elektrony,d.php


Temat: spinowa liczba kwantowa
hejka, mam pytanie zwiazane z tematem postu, mianowicie jakie wartosci przyjmuje spinowa liczba kwantowa w protonie, elektronie i neutronie? pozdrawiam lis
Źródło: topranking.pl/1817/spinowa,liczba,kwantowa.php


Temat: spolszczanie linuxa
...On Wed, 10 Apr 2002 21:34:38 +0000 (UTC), Tomasz Szcześniak wrote: | | Żeby słowo podkreślone znaczyło to co znaczy. | Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi? (c) Kloczek | Sugerujesz, że jeżeli ktoś wie czym jest neutron a czym neutrino, to już nie                   ^^^^^^^^^^^^^^^ | jest wykształony? | Tak. Są to naprawdę podstawowe pojęcia. Nie oznacza to znania mas, ładunków, | liczb kwantowych, równań falowych etc. Po prostu wiedzieć, że są takie | cząstki. Choćby po to, żeby zrozumieć artykuł w gazecie i być np. mniej | podatnym na manipulację czy przeinaczenia w mediach. Na pewno uważnie przeczytałeś zanim odpaliłeś rakietę? Tak. choć nie mogę gwarantować że zrozumiałem [1], choćby z powodu zbytniego zmęczenia pracą [2] [1] zgodnie z intencjami autora :) [2] Jak ja nie lubię Billa G. Czy nie mógł on...
Źródło: topranking.pl/1332/spolszczanie,linuxa.php


Temat: nurtujace zadania
...w jednowymiarowej studni potencjału o długosci L a) ze stanu 2 do stanu 3 oraz b) ze stanu 1 do stanu 3. 2) Zapisac funkcje falowe atomu helu w stanach: podstawowym (konfiguracja 1s2) i pierwszym wzbudzonym (1s1 2s1, oddzielnie singlet i tryplet), w postaci wyznaczników Slatera zbudowanych ze spinorbitali. 3) Znalezc termy elektronowe dla atomów o konfiguracjach: ns2, n1sn2s, np2, n1pn2p, n1dn2d, nd2. Okreslic termy o najnizszej energii. 4) Znalezc wypadkowe liczby kwantowe oraz okreslic mozliwe termy elektronowe w przypadku sprzezen L-S i j-j dla atomu helu w konfiguracji 3p13d1. 5) Znalezc ekstrema gestosci prawdopodobienstwa znalezienia elektronu w jonie He+, w stanach opisywanych orbitalami 1s, 2px i 3dxy. 6) Znalezc ekstrema i narysowac wykresy radialnej gestosci prawdopodobienstwa dla orbitali 1s, 2s, 2py, 3s, 3d2z atomu wodoru i jonu C5+. Z gory dziekuje~! M
Źródło: topranking.pl/1817/nurtujace,zadania.php


Temat: Problem w QED
"Maciej Panczykowski" <mpa@wp.plwrote: A dlaczego owe "takie same, nierozróżnialne" elektrony różnią się czteropotencjałami? Nie elektrony, a fotony. Z nierozróżnialnością zaś jest taki kłopot: nierozróżnialne są stany wyjściowe ("w nieskończoności") o takich samych liczbach kwantowych. Na poziomie formalizmu (macierzy rozpraszania, diagramów Feynmanna, ...) różne pola, w tym wirtualne, traktujemy jako różne.
Źródło: topranking.pl/1826/problem,w,qed.php


Temat: Prędkość światła - naiwne pytanie
...teorie klasyczna. Tym neimniej w sensie matematycznym nikt nie troszczy sie tu o unikalnosc. Ciekawe pytanie: a) czy aksjomaty QM ( sa 4 czy 5, ogolnei znane), daja mozliwosc skonstruowania modelu w sensie matematycznym roznego od mechaniki klasycznej w granicy klasycznej ( co to wogole jest ta granica). Innymi slowy czy istnieja inne niz mechanika klasyczna granice klasyczne QM? Na pewno istnieja uklady, ktore nie maja granicy klasycznej (w tym sensie, ze dla duzych liczb kwantowych ich obserwable nie maja wlasnosci klasycznych zmiennych dynamicznych). Prawde mowiac _wiekszosc_ ukladow kwantowych jest taka - zeby istniala granica klasyczna, komutatory miedzy zmiennymi dynamicznymi musza dazyc do zera, a to dosc silny warunek. pozdrowienia krzys
Źródło: topranking.pl/1826/predkosc,swiatla,naiwne,pytanie.php


Temat: Hiperkoniugacja
...owych uproszczen! | Jednakze traca one pewna bardzo wazna wlasciwosc a mianowice funkcje te | nie | sa juz funkcjami wlasnymi operatora momentu pedu! Co by to nieznaczylo to | nie opisuja one w dostateczny sposob zachowania sie elektronow w | czasteczce a tylko w przyblizony. Wydaje mi sie jednak, ze moment pendu nie wiele ma do wniesienia w teorii wiazna. Jezeli ktos uwaza ze ten moment to spin to jest w bledzie - to zalatwia spinowa cz. f. falowej. Mysle ze sie mylisz liczba kwantowa l odpowiedzialan jest np za tworzeni zwizkow kompleksowych i ich barwy | model orbitalowy jest modelem bardzo uproszczonym wiec nie jest wstanie | tlumaczyc subtelnych | oddzialywan w czasteczce. Oddzialywania te mozna natomiast policzyc i to z | dowolna dokladnoscia. Z powyzszego wynika: z "bardzo uproszczonego modelu mozna otrzymac dowolnie dokladne wyniki". Fenomen! wyjasnone wyzej Te funkcje sa tak dokladne jak na to tylko...
Źródło: topranking.pl/1818/hiperkoniugacja.php


Temat: Światy Równoległe !!! fizyka czy paraastronomia ???????
Antymateria nie ma ujemnej masy tylko odwrotny ladunek... ... i pozostałe liczby kwantowe.
Źródło: topranking.pl/1588/swiaty,rownolegle,fizyka,czy,paraastronomia.php


Temat: Chemia kwantowa
...t1 typu sp? Wiem jak to zabrzmi ale zobrazuje to: jest kolko i klepsydra a pozniej jest niesymetryczna klepsydra. Jak do tego dochodzi? Pozdrawiam Rafał Przede wszystkim nie traktuj hybrydyzacji jako realnie zachodzacego "procesu". Zachowanie elektronow w atomie opisuje sie za pomoca funkcji falowych (orbitali)* Orbitale s, p itd. sa funkcjami wlasnymi hamiltonianu, wiec mozna im przypisac konkretna wartosc energii (ktora jest skwantowana za pomoca liczb kwantowych n i l). W przypadku wspomnianego przez ciebie atomu wegla zamiast stosowac rozniace sie energia funkcje typu 2s i 2p mozna uzyc ich kombinacji liniowej i wtedy uzyska sie orbitale typu sp, sp^2 lub sp^3 (w zaleznosci od tego jakie sa wspolczynniki przy poszczegolnych orbitalach p). Funkcje te wciaz sa funkcjami wlasnymi hamiltonianu odpowiadajacymi innej wartosci wlasnej energii (lecz sa zdegenerowane - wszystkie cztery maja te sama...
Źródło: topranking.pl/1819/10,chemia,kwantowa.php


Temat: Jakie stale funkcji wlasnej elektronu
...               r      r         r Chi(r,teta,fi)= -----  R^(-3/2)*(6- --- )* ---  e^(- ----)*cos(teta)                 81*Pi                R       R        3R gdzie R - promien pierwszej orbity elektronu w atomie wodoru czy to rownanie opisuja tylko i wylacznie liczby kwantowe n=3 i l=1 ?
Źródło: topranking.pl/1826/jakie,stale,funkcji,wlasnej,elektronu.php


Temat: Pytanie
...w atomie - obszar wokół jądra atomu, w którym prawdopodobieństwo znalezienia elektronu jest największe (ponad 90%) Jeśli chodzi Ci o wiedzę bardziej "bajkową", to za orbital możesz uważać tor po którym porusza się elektron, kształtu obręczy, jak to często rysują przy podobiznach Einsteina ;- b) stan kwantowy ...jest to stan układu opisany funkcją falową (równanie Schrodingera). Być może chodzi Ci o konfiguracje elektronowe / liczby kwantowe (główną, poboczną, magnetyczną, spinową i magnetyczną spinową, określające energię, moment pędu orbitalnego, orientację przestrzenną momentu pędu, moment pędu wewnętrznego i orientację przestrzenną momentu pędu wewnętrznego) - w takim wypadku są to wartości czterech
Źródło: topranking.pl/1817/78,pytanie.php


Temat: problem z konfiguracjami elektronowymi
Tak, jesteś na dobrym tropie. Tu jest to opisane w szczegółach: http://en.wikipedia.org/wiki/Electron_configuration , choć chemikom powinno wystarczyć :-) http://pl.wikipedia.org/wiki/Konfiguracja_elektronowa . Nawiasy grupują liczby kwantowe danego orbitalu, a primy odróżniają
Źródło: topranking.pl/1817/problem,z,konfiguracjami,elektronowymi.php


Temat: odbicie fali elektromagnetycznej
...zbedne i mylace, a istnieje glownie ze wzgledow historycznych.  W czasach przedkwarkowych nie potrafiono wyjasnic wlasnosci pewnych czastek, wiec nazwano je "dziwnymi". Stad sie np. wziela "dziwnosc".  Potem, przez analogie zaczeto tworzyc te inne "wielkosci": powab, piekno, szczytowosc(?).  W modelu kwarkowym dokladnie wiadomo czemu one odpowiadaja. Zaraz, zaraz. Dziwnosc, powab, ... i inne zapachy, to liczby kwantowe przypisywane czastkom elementarnym. Mamy wiec do czynienia z wielkosciami fizycznymi, ktore sa mierzone w doswiadczeniu. Nawet w ramach modelu kwarkowego przypisuje sie poszczegolnym kwarkom zapachowe
Źródło: topranking.pl/1826/odbicie,fali,elektromagnetycznej.php


Temat: oddzialywanie magnetyczne
Być może nie ma ich z punktu widzenia mechaniki kwantowej? A no nie ma. Sadzę, jako fizyk <nie teorioznawca, że pola z całą pewnością istnieję i dla mnie są obiektami fizycznymi. Pola e-m to twór czysto wirtualny. Możesz nadać im jakieś właściwości itd. ale tak naprawdę w oddziaływaniach e-m ma miejsce tylko wymana "kwantów pola e-m" zwanych fotonami. A foton to taka sama cząstka jak elektron czy neutrino - ma tylko inną masę i liczby kwantowe. Tak samo przy opisie układów elektroniczych używa się tzw. "prądu dodatniego", który płynie w przeciwną stronę niż elektrony (na symbolu tranzystora rysuje się strzałkę która pokazuje właśnie kierunek prądu dodatniego) i mówi się np. że ładunek dodatni przepływa z bieguna dodatniego do bieguna ujemnego baterii, ale tak naprawdę żaden dodatni ładunek nie przepływa - ma miejsce tylko przepływ...
Źródło: topranking.pl/1827/oddzialywanie,magnetyczne.php


Temat: Elektropozyton.
...chemicznych z attosekundową rozdzielczością czasową. Coś mi się nie zgadza, sami przecież piszą że rekonstruują f. falową mierząc b. dużo obserwabli. Ale czym się to różni od podejścia teoretycznego (w swej istocie)? Przecież aby zrekonstruować funkcję falową muszą tą teorię (mechanikę kwantową) stosować. Podejście teoretyczne różni się (IMHO oczywiście) tylko tym, że z niewielkich założeń początkowych wyliczamy liczby kwantowe, które, oni mierzą. | Korelacje w splątaniu kwantowym SĄ natychmiastowe. | Korelacje, ale nie oddziaływania, natomiast, | gdyby założyć, że funkcja stanu to obserwabla, | prowadziłoby to do natychmiastowych oddziaływań. No to masz problem (z interpretacją formalizmu), bo funkcję falową da się mierzyć. Co prawda trzeba wykonać wiele pomiarów na identycznie przygotowanych układach, a się da. Do natychmiastowości...
Źródło: topranking.pl/1826/elektropozyton.php


Temat: Konfiguracje elektronowe-pilne
Użytkownik Piotr K. Olszewski napisał: Ależ ja się wcale nie śmiałem! Zwróciłem jedynie delikatnie uwagę, energia elektronów na danym orbitalu (opisanym przez zespół trzech liczb kwantowych n,l,m) jest identyczna! a czy do tego nie wystarczą dwie
Źródło: topranking.pl/1817/konfiguracje,elektronowe,pilne.php


Temat: Teoria popychunow.
...definicję "elektron to to coś, co zostawia taki a | taki ślad na detektorach" to mogę udowodnić, że elektron istnieje. Ale rownie dobrze moze to byc krasnoludek, jak piszesz ponizej. No i właśnie po dlatego, że może być "równie dobrze" wymyślono brzytwę Okhama. Po zastosowaniu brzytwy nie jest już "równie dobrze", bo elektron ma 5 parametrów ("ręcznie wprowadzoną" masę i wspólne z innymi cząstkami liczby kwantowe), a krasnoludek znacznie więcej. | W końcu jeśli będę twierdzić, że żyjemy w Matrixie i nic tak naprawdę nie | istenieje, to nie jesteś w stanie udowodnić, że nie mam racji. Niczego nie ... więcej »
Źródło: topranking.pl/1588/teoria,popychunow.php


Temat: Konfiguracje elektronowe-pilne
Czy ktoś mógłby mi wyjasnic dlaczego liczbę elektoronów na powłokach i podpowłokach określają wzory 2n2 i 4l-2 -odpowiedź wymaga uzasadnienia-dlaczego taki wzór a nie inny? Bardzo proszę o pomoc --po pierwsze trzeba przypomniec sobie zakaz "Pauliego"-w którym stwierdza on ,że w atomie nie mogą znajdować się dwa takie(e-) które posiadają wszystkie takie same energie ,a więc muszą sie różnić przynajmniej jedna z nich:1)glówna liczba kwantowa n-która posiada następujące oznaczenie liczbowe i literowe (N=1,2,3,4,5,...),odpowiednio do kolejności(n=K,L,M,N,O,...).Poboczba
Źródło: topranking.pl/1817/konfiguracje,elektronowe,pilne.php


Temat: Do infantylnych realistów
...można mnożyć bez liku. Małe są szanse aby akurat ten model był poprawny. 2. "[...] RZECZYWISTOŚĆ PIERWOTNA, ABSOLUTNA, OSTATECZNA lub IDEALNA. Pozostaje ona niezgłębioną, tajemniczą i wiecznie obecną NIEWIADOMĄ." Może tak być, ale nie musi. Wygląda na to, że na pewnych wycinkach poznawania rzeczywistości poznaliśmy wszystko co było do poznania. Np. elektron wydaje się być cząstką elementarną i podanie wartości jego liczb kwantowych daje nam pełną i absolutną wiedzę o nim. 3. "[...] nasze domniemania co do ABSOLUTU poza progiem poznania, pozostaną one na przestrzeni naszego życia tylko hipotezami opartymi o WIARĘ." Wiedza czyni wiarę zbędną. Jak _wiesz_ że model rzeczywistości to nie rzeczywistość, to nie musisz _wierzyć_ że są tym samym.
Źródło: topranking.pl/1823/do,infantylnych,realistow.php


Temat: CZĄSTKI elementarne.
...rozumieniu. W dotychczasowym rozumieniu foton (zwany również falą elektromagnetyczną) jest taką samą cząstką elementarną jak elektron czy neutrino - różni się od nich tylką masą i liczbami kwantowymi. Fala elektromagnetyczna (foton) przemieszcza się w idenyczny sposób co pozostałe czątki (elektrony, neutrina) a różnice w "tendencjach zanikowych" dwóch cząstek są tylko takie, jakie wynikają z różnic w masach i liczbach kwantowych. (...) A neutron był tworem złożonym - jak wyżej, w odróżnieniu od elektronów i protonów, które uznawał jako twory elementarne. - Proton - jest to zaburzenie "ściśniecia". W świetle faktu, że proton udało sie rozdzielić na 3 kwarki, a już od lat '60 wiadomo, że proton jest cząstką złożoną pachną mi te wywody jakąś paranauką.
Źródło: topranking.pl/1826/32,czastki,elementarne.php


Temat: Energia elektronu
...Mi chodzi o sytuację, gdy elektron krąży po orbicie wokół jądra atomowego i pochłania bądź emituje promieniowanie. Jak to się ujawnia w stosunku do niego samego. Zmienia się jego prędkość? Sprawa jest oczywista :-), jednak odpowiedź ogólna wymagałaby napisania dużego elaboratu. Sądząc po sposobie sformułowania pytania nie zrozumiałabyś odpowiedzi. Przy absorpcji emisji/fotonu zmienia się stan kwantowy elektronu, czyli także liczby kwantowe, energia, funkcja falowa, rozkład gęstości prawdopodobieństwa, itd. itp. M.
Źródło: topranking.pl/1827/energia,elektronu.php


Temat: Dogoniona energia to materia
...wokół jądra atomu nie wymaga żadnych "skupionch bozonów" czy "roztrzepanych bizonów". :-) Foton ma objętość bo sam Pan napisałeś, że może równocześnie zajmować różne miejsca w przestrzeni podobnie jak woda w butelce: równocześnie jest na dnie, przy ściankach i pod powierzchnią. :) Edward Robak* Źle.Jest cała odrębna fizyka bozonów. w skrócie chodzi o to, że bozony mogą mieć,ich dowolna ilośc, te same liczby kwantowe, w odróznieniu od ferminów, którymi są na przykład elektrony, gdzie dla nich istnieje zakaz Pauliego, zabraniający ferminom mieć te same
Źródło: topranking.pl/1824/dogoniona,energia,to,materia.php


Temat: Orbital
Orbital... Z matematycznego punktu widzenia jest to funkcja falowa, rozwiazanie rownania Shrodingera. Kazdej funkci falowej odpowiada kombinacja trzech liczb kwantowych: n - glowna
Źródło: topranking.pl/1817/orbital.php


Temat: UFO Forum
wald@cbr.tpsa.pl wrote: Dopiero? Dylatacja spowodowana rozszerzaniem sie wszechswiata w poprzek zadzialala - i spowodowala zwiniecie sie wymiarow: osmego i dziesiatego w postac skwarka, ktory wyladowal na patelni. No i efekt Dopplera przeciagnal czarna dziure przez transformacje Lorentza, z czego wyszly dwie liczby kwantowe h-kreslone i i-skreslone. Nastepnie zostaly one pocalkowane po powierzchni globusa, ktory okazal sie geoida. Wyszla nieskonczonosc, a jak wiadomo, nieskonczonosc miesci sie w teorii   wielkiego wybuchu, ktory spowodowal katastrofalny wzrost inflacji, ceny w sklepach sie podniosly no i nie bylo nas stac na Super Kamiokande, ktore sie przy okazji spalilo od wielkiego zimna ziejacego z czarnej dziury. Na koniec okazalo sie, ze Einstein...
Źródło: topranking.pl/1588/ufo,forum.php


Temat: zadanka mam problem
Czesc mam problem z takimi zadankami one sa wsumie latwe ale ja nie mam pojecia o chemii wogole jakby mi mogl ktos pomoc bym byl bardzo wdzieczny 1.podaj sklad jadra, liczby A i Z oraz liczbe elektronow w nastepujacych atomach i jonach: Cl- Te Ca  Cu+ 2.podaj liczbe podpoziomow energetycznych (podpowlok) w powloce N 3.glowna liczba kwantowa rowna sie 3. podaj wszystkie mozliwe wartosci poboczne
Źródło: topranking.pl/1818/zadanka,mam,problem.php


Temat: Zadanie - cos mi nie pasuje
Pytanie: Ile różnych wartości energii odpowiada w atomie wieloelektronowym stanom kwantowym trzeciej powłoki? Odp. 18 i podanych jest 18 zestawów liczb kwantowych dla każdego elektronu z 3 powłoki Mój dylemat jest następujący: O ile sie nie mylę to elektrony bedace na tym samym orbitalu mają tę samą energię, a różni je tylko spin czyli mag. liczba spinowa., a nawet więcej, mówi się o degeneracji orbitali, czyli przypisuje się te samą energię elektronom w obrębie podpowłoki. Czy w takim razie pytanie jest dobrze sformułowane "ile różnych energii"? Być może pamiętam...
Źródło: topranking.pl/1817/zadanie,cos,mi,nie,pasuje.php


Temat: Potrzebuje odpowiedzi na pytania
Cześć 1. Czystość obiegu elektronu po orbicie kołwej ? 2. Energia fotonu wypromieniowanego przez atom pzrechodzący do stanu o energi niższej ? 3. Zależność na promienie stacjonarnych orbit  wodoru ? 4. Najmniejsza możliwa energia atomu ? 5. Liczba falowa emitowanego promieniowania ? 6. Pojęcie spinu 7. Wartości liczb kwantowych ( wszystkich ) dla stanu kwantowego np. n=2 8. Pompowanie optyczne 9. Sposób zapełniania powłok elektronowych - związek z okresowym układem pierwiastków damia@kki.net.pl Z gory dziekuje
Źródło: topranking.pl/1818/potrzebuje,odpowiedzi,na,pytania.php


Temat: Japończycy przesłali foton na odległ ość 150 kilometrów
...wiedzieć mniej) Czy dobrze rozumiem, że teleportacja to przesłanie czegoś z miejsca na miejsce w taki sposób, że te coś co przesyłamy ani przez chwilę nie występuje pod drodze w innym miejscu? Możesz zatem wyjaśnić (tak z grubsza) jak to się dzieje, że coś znika w jednym miejscu, a pojawia się w innym? Jak dla mnie to magia... to nie tak :) Kopiujesz na odleglosc stan czastki. Czyki "Zrodlowa" nie znika, ale "rozlatuje sie" jej stan ( liczby kwantowe ja obisujace - tak z grubsza biorac) i za pomocą np. fotonu, ktory "pamięta" z jaa czastka wczesniej "reagowal" przenosisz ten stan na "czastke-cel", w ktorej "odtwarzasz" stan czastki zrodlowej. kluczem jest tu tzw. stan splatania kwantowego. Tu juz jest troche "magii" :))) AFAIR odkryli to i opisali panowie Einstein-Podolsky-Rosen wiele lat temu.
Źródło: topranking.pl/1751/japonczycy,przeslali,foton,na,odlegl,osc,150.php


© 2009 Piotr Dziedzic Fotografia - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates