Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Kto idzie na piwo?

YAicha wrote:

Y
  (będę odpowiadał w liczbie mnogiej, skoro tak też był
  post pisany :) )

YNie jesteśmy
psychologami,

Y
 Właśnie w tym problem, że nie jesteście, a ich udajecie :)

Ybędącą tu -
wbrew nazwie - tak naprawdę wielką rzadkością...

Y
 Dodaj, że to *Twoje rozumienie miłości*, jest tu rzadkością :)


Źródło: topranking.pl/1094/kto,idzie,na,piwo.php


Temat: Vikingowie koło B-stoq

Y

Użytkownik "Andrzej Gorczyński" <go@tara.comnapisał

| Puszcza Białowieska - to tam ' Żubr występuje w puszczy" ?
Nie tylko wystepuje ale nowa sciezka idzie czy kroczy ;)

Lepiej niech "idzie" bo jakem XXX-men "kroczy" mi się z czym innym kojarzy
;-)

Y
mielismy niedawno tu jakiegos "polonjste" co pouczal jak sie wyslawiac.
Ale wedle mnie on by sklasyfikowal slowo kroczy, jako rzeczownik w liczbie
mnogiej....


Źródło: topranking.pl/1112/vikingowie,kolo,b,stoq.php


Temat: Niewolnictwo i kk

YAlternative wrote:
| Co potwierdzaloby wizerunek _duchownych_ KK jako obroncow Indian przed
| _swieckimi_ czlonkami KK. Podobnie jak w "Misji".

Duchownych (liczba mnoga)? W ktorym momencie z jednego bp. de Las Casas
zrobila sie nagle wieksza ilosc duchownych broniacych Indian?

Y
De Las Casas był w swoim zaangażowaniu rzeczywiście postacią
wyjątkową, ale materiał dotyczący prześladowań zbierał dzięki pomocy
dziesiątków innych księży. Piotr wspomina też o misjach (redukcajch)
jezuickich w Paragwaju. To wprawdzie o 100 lat późniejszy, ale
również pozytywny przykład zaangażowania KK.

Pozdrawiam serdecznie
maurycyk


Źródło: topranking.pl/1088/niewolnictwo,i,kk.php


Temat: pomocy plizzzzz
W artykule <aq909u$f@news.tpi.plBandit napisał(a):

YMarek Gutkowski z adresu <hob@britnej.spirs.jest.piekna.plnapisał w
artykule news:slrnase0v6.8ql.hobbit@drone.dom.moveo.pl:

| W artykule <aq6t9r$k7@foka.acn.plCony napisał(a):
| ok widze ze "chyba" pomylilem  grupy ;))) nie dopatrzylem sie
| tego malego OS ;(
| Jestesmy Hackerami Z Krainy Os

a co ten OS właściwie znaczy ?

Y
Os - dopełniacz liczby mnogiej od "osa". I nawet jeżeli powinno być
"ós", to i tak "os", bo nie można używać polskich znaków w nazwach grup.


Źródło: topranking.pl/1004/pomocy,plizzzzz.php


Temat: Wesele

YZ Tobobą już nie będę dyskutował. Masz kompleksy i Walisz te same
wyświechtane zwroty .
Trzymaj sie swojej prawdy - Wiadomo tak jest łatwiej
Oby te Twoje mądrości miały pokrycie w realu
Popatrz sobie a liczbe swoich i moich postów to zauważysz kto tu chce
bardziej na siebie zwrócić uwagę
A czytając te Twoje wypopiny to mam wrażenie ( i nietylko ja) że tak
jakbyś

Y
** może zaczniesz pisać w liczbie mnogiej "MY ADOLF uważamy,,,"
Ychciał sie znać na wszystkim tylko niebardzo CI to wychodzi.

Y
***
Nawet gdyby tak było to nie ma w tym nic złego
W przeciwieństwie do ciebie nigdy nie uzurpowałem sobie
prawa do tego by być jakimś guru i na tym polega twój kompleks
wiedzę to ty może i jakąś masz
ale kultury za grosz.
Żałosny jesteś w tym swoim miotaniu się na grupie,
AdamCCS


Źródło: topranking.pl/1111/wesele.php


Temat: ha00rz
begin 640 Fiorek <fiore@interia.pllquotation:

YKto to taki?:)

Y
To ktoś taki, kto w liczbie mnogiej się pisze hax00rz, korzysta z
outlooka, ma zdupcony delimiter siga i nie umie odczytać takich
wiadomości.

PS: Odczytanie tej wiadomości przez Ciebie o niczym nie świadczy.


Źródło: topranking.pl/1004/ha00rz.php


Temat: Zamiana ceny na slownie
Kiedyś zrobiłem to tak, że założyłem osobne tablice z liczebnikami dla
każdej pozycji dziesiętnej, procedura miała stwierdzić jakiego rzędu jest
liczba {miliony, tysiące, dziesiątki itd.}, dzieliłem liczbę przez jej rząd,
odcinałem resztę i miałem indeks do odpowiedniej tablicy tekstów
liczebników, następnie procedura wywoływała się rekurencyjnie przekazując
jako parametr tą samą liczbę pozbawioną najwyższego rzędu.
Jak będziesz pisał, to zwróć uwagę na liczbę mnogą rzeczowników, są dwa
rodzaje końcówek: od 2 do 4 i od 5 do końca, miałem specjalną procedurę
która na podstawie cyfry wybierała jedną z trzech końcówek {bo przecież jest
jeszcze liczba pojedyncza}.
YStaszekPokutycki wrote in message <35BEDF61.4688E@ckp.pl...
| Witam wszystkich !

|  Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
| Musze w programie przekztalcic cene (Integer) w pisany slownie String,
| tak jak na fakturach. Jak to najprosciej zrobic? (moze jest jakis
| komponent lub przynajmniej idea kodu)
|  Serdecznie dzieki za pomoc!

| P.S. Uzywam Delphi 2

|      Staszek

pomysl troche i sam napisz.
to jest bardzo proste, tylko jak sie nie chce ...

Y


Źródło: topranking.pl/1285/zamiana,ceny,na,slownie.php


Temat: Srodowiska graficzne - part II
Łukasz Horodecki wypisuje:
YDnia 15-03-03 o godzinie 18:31 dormitor dormitor napisał(a):

Y
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^
ha, ale ja jestem jeden,

kurcze, nie mogę sobie przypomnieć w jakim języku w taki sposób się tworzy
liczbę mnogą, coś mi świta, że gdzieś gdzie dziewczyny tańczą z łańcuchami
kolorowych kwiatów na szyjach, chociaż... sam nie wiem.


Źródło: topranking.pl/1011/srodowiska,graficzne,part,ii.php


Temat: :)
Jakub Klama <jc@apcoh.orgnapisał:

Ysumar <fh@fhzne.infonabluzgał:
| nie

| ...znam się.

| wiemy

To ilu was tam jest, że odpowiadacie w liczbie mnogiej?

Y
Zapewne dwoje: sumar zasiadł przed monitorem, a Piechu przeciąga się jeszcze
w barłogu.


Źródło: topranking.pl/1004/208.php


Temat: Problem z logowaniem :/
Tato! A Marcin powiedział, że jego tata powiedział,
że *petergriffin* napisał(a):

Y| Jest jakiś sposób na to żeby się móc zalogować? Dobrze, że nie
| kończą mi  się teraz jakies aukcje, bo bym się chyba pochlastał..

Czemu? Nie zdąrzysz odwołać jeśli cena jest za niska? :-)

Y
Ja nie z takich ;)
Chodziło mi o aukcje, które obseruję. A swoich aukcji też lubie dopilnować
do końca. Wole nawet odwołać ofertę przed końcem żeby cena była niższa ale
żeby kupujący był bardziej "pewny".

Y| Przeglądnąłem ostatnie tematy, ale nie znalazłem nic z tym związanego -

Co zrobiłeś?

Y
Przeglądnąłem. Czas przeszły, pierwsza osoba liczby mnogiej czasownik
dokonanego od "przeglądać". :) Chyba, że nie o to chodzi..

YRada jest jedna - poczekaj.

Y
Podziałało ;) Się "wzięło i naprawiło". Zniknął też ten śmieszny pasek
postępu.


Źródło: topranking.pl/982/problem,z,logowaniem.php


Temat: Szukam kontaktu z uzytkownikiem Aurox-a, ktory...pomoże
W odpowiedzi na pismo z dnia nie 21. grudnia 2003 18:17 opublikowane na
alt.pl.comp.os.linux.newbie podpisane Artur Golanski:

YTristan Alder <smie@poczta.onet.plnapisał:

| ROBINA! To jest tak nagminny błąd, że czasami sam tak mówię wychowany na
| tym błędzie :-(

| Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
| (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
Przyznaję (się do błędu też ;-)), że nie powinno byc kłopotu z
odmianą: Tristana Aldera, ale co z "Śmiejek" ?
Głosowałbym raczej na Śmiejka niż na Śmiejeka, ale czy na pewno ?

Y
A dlaczego nie na pewno? Od pokoleń było
Śmiejek, Śmiejka itd.
Śmiejkowa, Śmiejkowej itd.
Śmiejkówna, Śmiejkówny itd.

Skoro jest domek i domka a nie domeka....

Już gorzej z liczbą mnogą. To są Śmiejkowie czy Śmiejki? Falowie czy Fale?
Lichoniowie czy Lichonie? Ja używam drugiej z form jako łatwiejszej, choć w
oficjalnych pismach raczej użyłbym pierwszej.


Źródło: topranking.pl/1011/szukam,kontaktu,z,uzytkownikiem,aurox,a,ktory.php


Temat: Subiektywna Biblia ?

Piotr B. napisał(a) w wiadomości: <8vmm7k$mn@news.tpi.pl...

YRozumiem, ze "paru kosciolow" ma oznaczac odlamy Chrzescijanstwa??? (Swoja
droga Kosciol jest JEDEN)

Y
Jeden w sensie mistycznym - tak jak Jezus jest jeden. Nie jest jednak bledem
mowienie o Kosciolach w liczbie mnogiej. Patrz: Apokalipsa - "List do 7
Kosciolow ..." .

Gosia


Źródło: topranking.pl/1036/subiektywna,biblia.php


Temat: Nod32 & Eset Smart Security Update-New Username & password
On 10 Sty, 17:35, Lord Vader <pvrfvhyn+RO@interia.plwrote:

YDnia 10 styczeń o godz. 10:03, poplecznik Rebelii *luger*
 zeznał(a) podczas tortur:

| Lord Vader, to wyrażaj się jaśniej następnym razem bo wyglądało na to,
| że masz pretensję do marmarali57, że tu wkleił linka.

A od kiedy o 1 osobie pisze się w liczbie mnogiej? ;)

--
Pozdro: Maciej
Przydatny adresik:http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
Piwo jest napojem chłodzącym ... zapał do pracy.

Y
Tak zostało po poprzednim ustroju politycznym w Polsce.
Kumacie towarzyszu?


Źródło: topranking.pl/1092/nod32,eset,smart,security,update,new,username.php


Temat: zmiana
Dnia 2004-05-17 09:56, Użytkownik Renya napisał:
YKto jak kto, ale wy powinniście wiedzieć. Koniec czasów płochości i z
kwiatka na kwiatek.
Precz z liczbą mnogą rzeczownika "mężczyzna".
No bo jest on.... :-)

Y
Muszę przestać czytać tą grupę... pogłębiasz moje stany euforyczno
maniakalne. Znów nie będę spał całą noc. ;)

YP.S. Cisi wielbiciele mogą nadal dopisywać się na liście kolejkowej, nigdy
nic nie wiadomo  ;-

Y
Mhm... no to ja się zapisuję na pierwsze kilka miejsc, w razie czego... :*


Źródło: topranking.pl/1094/zmiana.php


Temat: Fajny ten Linux ale czemu taki wolny? :(
Można po prostu zakrzyknąć LINUX FOREVER, ale Jakub Panachida wolał(a) napisać:
YNiestety błąd ortograficzny zmienił moje pytanie an nieczytelne. Chodzi mi o
angielskie słowa w liczbie mnogiej. Czyli "Window Managers" vs. "Window
Managery". Która jest poprawna?

Y
IMHO stricte poprawna to albo Managers albo Menadżery, ale mnie
osobiście to nie robi różnicy ;)

pozdro


Źródło: topranking.pl/1011/fajny,ten,linux,ale,czemu,taki,wolny.php


Temat: spamy??
Już prawie nic się nie działo, już wszystko
umierało, gdy Sarpedon napisał(a):

Yandrzej_w napisał(a):

| poszukuje jakis dobry program przciwko spamom??

chyba nie ma liczby mnogiej od slowa 'spam'

| jaki byscie polecali??

konto na gazeta.pl :)

Y
AFAIK filtr antyspamowy na gazeta.pl działa tylko przy korzystaniu z
poczty przez WWW. :-(


Źródło: topranking.pl/1324/spamy.php


Temat: odbiór DVB-T w Opolu
Łukasz C. Jokiel napisał(a):

  'fora' z jakiego języka to jest ?
Y Co, wstydzimy się błędów ?

Y
Twoich? Tak.
Trzeba było uważać na języku polskim zamiast rysować po ławkach.
Zainwestuj w słownik, potem poszukaj informacji o odmianie  słowa
'forum' i czy dopuszczalna jest liczba mnoga.
To Ci pomoże unikać kompromitacji w przyszłości.


Źródło: topranking.pl/1136/82,odbior,dvb,t,w,opolu.php


Temat: Firewall ?
my newsreader told me that mescalit0 wrote:
Y Może się mylę, ale czy w języku polskim słowo 'informacja' nie jest
rodzaju żeńskiego ?
A "informacje" to nawet sa w liczbie mnogiej

Y
A są jeszcze przypadki: informacjami, informacjom, informacji.

Źródło: topranking.pl/1004/66,firewall.php


Temat: http://pl.wikipedia.org/wiki/S
Dnia 27.01.2007 kajus44 <kaju@kajus44.pl napisał/a:
Y wiadomość:sumar.1169921@usenet.pl,
nadawca:sumar
Daniel Horecki:
i jak sie sprawuja?
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego użyłeś liczby mnogiej.
Google JEST jedno.

Y
Chodziło mi bardziej o grupy Google, nie samo Google, ale dzięki za
przypomnienie.
Y Daniel użył śląskiej gwary: "jak sie sprawuja" czyli "jak się sprawuję"
Danielu - sprawujesz się dobrze.

Y
Dzięki za otuchę i wyciąganie z KF.

morr


Źródło: topranking.pl/1004/http,pl,wikipedia,org,wiki,s.php


Temat: atomic mail hunter 2.20 pilnie poszukuje craka
wbn napisal(a):
 no poszukuje, ej jak nie macie to nie piszcie.
 a jak chcecie sobie poczatować, to na towarzyski won.

 prostaki

1. odpisuje się POD postem
2. głośno krzyczysz, że jesteś złodziejem, i dziwisz się, że nikt ci
        nie bije brawo
3. piszesz na niewłaściwą grupę - sio na alt.pl.złodziejstwo
4. podpisujesz się w liczbie mnogiej. dlaczego?

l.


Źródło: topranking.pl/1004/atomic,mail,hunter,2,20,pilnie,poszukuje,craka.php


Temat: jak sie zabarykadowac, zeby dostac to co sprzedawca sprzedaje?
YOn Tue, 03 May 2005 17:33:06 +0200, BartekK <s@drut.org wrote:
Dobra, kupilem - oto link http://www.allegro.pl/show_item.php?item=48981559
Ciekawy jestem co z tego wyniknie

Y
w tytule jest liczba mnoga, w opisie pada liczba 50. Nie ma podstaw,
aby sądzić, że chodzi o 1 sztukę.
Źródło: topranking.pl/980/jak,sie,zabarykadowac,zeby,dostac,to,co.php


Temat: Teścik dialoga [óęłśąńćźż]

YOn Sun, 18 Apr 2004 20:42:25 +0200, "jasna" <dziwoz@o2.plwrote:
| z tego co mi wiadomo, to grupa wytworzyła się z kanału ircowego
| "nastolatki" znajdującego się [kiedyś - teraz go już chyba nie ma] na
| serverze ircx.pl [i nie chodzi tu (w nazwie grupy) o rodzaj żeński
| tylko o liczbę mnogą]...
| Dobra dobra, Ty już tutaj nam oczu mydlić nie próbuj! Przyznaj się - ilu
z
| Was już operację przeszło?
| Ja! Aż dwie =] ale zaraz, czy już tego Ci nie mówiłem? =]
Oj. Chyba nie bardzo. A te dwie się znaczy Ty i kto? :)

Y
Ok, no to pisałem =] (na maila coś przy okazji) a te dwie, to znaczy
się ja i... ja ;]


Źródło: topranking.pl/1038/tescik,dialoga,oelsanczz.php


Temat: u2 i allegro

@dams <adamiew@SPAMpoczta.onet.plwrote:

| Allegro informuje
| jednak, że nie zawiesi aukcji.

| bo niby dlaczego mieliby zawiesić ??

    Art 133 KW. Ale to IMO przegiecie - przepis ten za komuny sluzyl
do walki z konikami. Czasy sie zminily, KK mamy z 1997 r. a "trup"
w postaci KW z 1971 r. pozostal. IMO w przypadku sprzedazy pojedynczego
biletu nie moze byc mowy o wyczerpaniu znamion wykroczenia. Do tego
konieczne jest sprzedaz _BILETOW_ [liczba mnoga].

PS:
Scigac mozna tylko zbywce. Organizator nie ma najmnijszej podstawy do
uniewaznienia takiego buletu!

Hehe ale w § 2. stoi:
"Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne."
czyli jest hak na Allegro :-))


Źródło: topranking.pl/980/u2,i,allegro.php


Temat: Mirror msdn.microsoft.com - KTO ZNA?

YKrzysztof Swiatkowski wrote:

On Mon, 10 Sep 2001 07:00:30 GMT, Piotr Neil Gawronski
<pgaw@poczta.fm.invalidstarted such fairy tale:

| A po co mirror ? AFAIR to można kupić za grosze (legalnie) z najtańszym
| Visualem.

Zgadza się. Za 20740 groszy :-))).

Y
No co ? Użyłem liczby mnogiej ;-) (ale kiedyś była chyba jakaś promocja i
było chyba ok 15000 gr.)

Gawron


Źródło: topranking.pl/1284/mirror,msdn,microsoft,com,kto,zna.php


Temat: Problem z logowaniem :/

YMeetom napisał(a):
| Tato! A Marcin powiedział, że jego tata powiedział,
| że *petergriffin* napisał(a):

| Przeglądnąłem. Czas przeszły, pierwsza osoba liczby mnogiej czasownik
| dokonanego od "przeglądać". :) Chyba, że nie o to chodzi..

| "Przejrzałem"

Obie formy są prawidłowe: http://tiny.pl/734t

Y
Huh, mea culpa.
Przepraszam w takim wypadku za czepialstwo :-)


Źródło: topranking.pl/982/problem,z,logowaniem.php


Temat: Witam [nowy:)]
ArturPaweł <arturpa@2com.plnapisał(a):

YBTW: Jak tylko wyszedlem z ukrycia od
razu przyatakowalas postami ;)

Y
Ja Ciebie postami? W liczbie mnogiej??? Dzis wyslalam
tylko dwa na grupe, z czego jeden zaledwie w nawiazaniu
do Twojej wypowiedzi:)
Czyzbys celowo chcial wywolac wilka z lasu? ;)))

Iris


Źródło: topranking.pl/1055/witam,nowy.php


Temat: Blagam.....pomocy..PILNE

Y   Wiesz, gdyby podszedł do Ciebie człowiek i powedział, że
strasznie, ale to strasznie zależy mu na Twoich pieniądzach, gdybys mógł
mu je dać, a i przy okazji, czy może przelecieć Twoją dziwczynę, też byś
się zepitoriował.

Y
Sa ze tak powiem rzeczy ktorych sie nie daje, ale np: Chodzi mi
miejwiencej o to ze dla niektorych pomoc w tym przypadku to napisac
kilka zdan ktorych napisanie zajmie 25-35 sekund a moze zaoszczedzic
temu czlowiekowi wiele nerwow.

Y   Nie jestem, ale się staram. Czemu mówisz do mnie w liczbie
mnogiej, szacunku nabrałeś?

Y
Ten post nie tyczyl sie bezposrednio do Ciebie, poprostu czytajac grupe
zauwazylem, ze kazdy kazdemu wytyka bledy ort a wystarczy spojrzec kilka
postow nizej a ta sama osoba co wczesniej wytykala te bledy pisze uw,
nie chce mi sie teraz wyszukiwac konkretnych przypadkow.

Y

   Oczywiście, zakładając, że pilną dla nas sprawą nie będzie
kradzież owoców czyjejś pracy?

Y
Tu sie z Toba zgodze.

Piotrek


Źródło: topranking.pl/1004/blagam,pomocy,pilne.php


Temat: problem...
Użytkownik "dekato" <a@prosze.wypierdol.ten.napis@mesa.eu.orgnapisał w
wiadomości

Y|  O ile wiem, przymiotniki nie dzielą się na rodzaje :P

zdrowy - przymiotnik, rodzaj męski, liczba pojedyncza
zdrowa - przymiotnik, rodzaj żeński, liczba pojedyncza
zdrowe - przymiotnik, rodzaj nijaki, liczba pojedyncza

zdrowi - przymiotnik, rodzaj męskoosobowy, liczba mnoga
zdrowe - przymiotnik, rodzaj niemęskoosobowy, liczba mnoga
           (rozróżnienie zależy od kontekstu)

Y
 Wiem, po prostu nie przypominam sobie formalnego podziału
 przymiotników na rodzaje. Nieważne, najwidoczniej mi coś umknęło,
 przyznaję.

Yzdrowo - przysłówek

Y
 Dzięki, że mi powiedziałeś.

Yzdrowie - rzeczownik, liczba pojedyńcza
zdrowia - rzeczownik, liczba mnoga

Y
 Dzięki, że mi powiedziałeś.

YUprzedzę kolejne próby "zaginania" mnie: rzeczowniki i przymiotniki
podlegają deklinacji, a czasowniki koniugacji.

Y
 Dzięki, że mi powiedziałeś.

YApel: nie ośmieszajcie się. Wasz dyletantyzm językowy jest poniżej
krytyki.

Y
 Mówisz do mnie? A zresztą...:)


Źródło: topranking.pl/1094/64,problem.php


Temat: zmiana
Użytkownik Renya napisał:

YKto jak kto, ale wy powinniście wiedzieć. Koniec czasów płochości i z
kwiatka na kwiatek.
Precz z liczbą mnogą rzeczownika "mężczyzna".
No bo jest on.... :-)

Y
wow, normalnie maj. to co, juz pewnie nie ma szans na zlot u ciebie?

YP.S.

Y
jasne :


Źródło: topranking.pl/1094/zmiana.php


Temat: Przemoc w rodzinie?

Y| hint: *zalicytowałem* (czas dokonany), *książki* (liczba mnoga), *tej*
| (zobacz link)

Ale skad mam wiedziec w ktorej aukcji bral udzial?? on podeslal linka do
komentarza, nie mowiac ze to jego komentarz!! a jeszcze bym musial
zobaczyc zakonczone aukcje szafy, dalej nie wiem po jakim nickiem jest
dzejes skoro nie pod takim, ani nie jako js! to robota dla Kojaka czy
innego Colombo! a moze to ja cos zle rozumiem?:(

Y
ale Ty trudny jestes...
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1334724

pokaz aukcje uzytkownika/ sprawdzasz oferty/ powtarzalnosc = dzejs


Źródło: topranking.pl/980/przemoc,w,rodzinie.php


Temat: "dobroć" Boga
Y Aaaaa i jeszcze jedno " Zejdzmy wiec i pomieszajmy"
Pan Bog w liczbie MNOGIEJ???? Jak to wytlumaczyc?

jedni mowia ze to maiestaticus pluralis  - czyli zwrot typu "my,
krol
postanawiamy", inni upatruja w tym pierwsze wzmianki za teza o
trojcy
swietej, a jeszcze inni, ze bog gadal z aniolami, bo zreszta za
pomoc nich
robil sporo rzeczy na ziemi.

Y
A jeszcze inni widza tu UFO. Ot cywilizacja pozaziemska.
Bardzo ladnie to to tlumaczy :)

pozdro


Źródło: topranking.pl/1036/dobroc,boga.php


Temat: ksiazka do c++ prosze o opinie

YMaciej Pilichowski wrote:
On Mon, 6 Dec 2004 15:36:16 +0100, "jd"
<jedrzej_dudkiew@poczta.interia.plwrote:

| To znaczy mianownik liczby mnogiej w postaci "klienty"?

FUJ! Zgin przepadnij ;-

A serio -- jestem chory na takie karkolomne sztuki. Jest juz dobrze
"zasiedziana" tendencja i tradycja w sumie postrzegania wyrazow z
dziedziny komputerow, nie, wezmie jakis &**% podpowie jezykoznawcy, ze
on jest informatyk, i sie odmienia inaczej, jezykoznawca to publikuje,
media to czytaja i zaczynaja stosowac.

Y
ależ to jest jak najbardziej poprawne! nawet ma swoją nazwę, ale
językoznawcą nie jestem więc jej nie pamiętam :)
chodzi o to że odmiana jest różna dla takich samych słów oznaczających
to samo -jak nazwiesz psa 'paragraf' to będziesz miał 'paragrafa' co
wynika z 'paragrafu' :)


Źródło: topranking.pl/1280/ksiazka,do,c,prosze,o,opinie.php


Temat: cos do nauki polskiego dla obcokrajowcow
Dnia Fri, 03 Jun 2005 14:20:38 +0200, poplecznik Rebelii Kwik zeznał(a)
podczas tortur:
Y jak chcesz mozesz to tak nazwac, ja bym to nazwal upierdliwoscia. Tym
dziwniejsza ze czepia sie mnie koles ktory sam czesto popelnia bledy w
wysylanych postach.

Y
I w dodatku zupełnie niesłusznie, gdyż zdanie pomimo, że nieco zakręcone,
to zupełnie poprawnie zostało sformułowane.
Program występuje po słowie "jakiś" co wskazuje jednoznacznie na liczbę
pojedyńczą. Liczba mnoga jest zastosowana dopiero po słowie "książki", gdyż
dalsza część zdania odnosi się do "programu, video lub książek".

Źródło: topranking.pl/1027/cos,do,nauki,polskiego,dla,obcokrajowcow.php


© 2009 Piotr Dziedzic Fotografia - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates