Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Rząd wyciagnie dodatkowe 10 tys zł od kierowców
...Czyzby lobby szkolenia kierowców było z PO.Swoim musi sie zyć lepiej.Obniżamy podatki itd własnie widzimy Rząd wyciągnie od kierowców dodatkowe 10 tys. zł.? ms, IAR2008-08-21, ostatnia aktualizacja 2008-08-21 11:40 Ministerstwo Infrastruktury postanowiło zreformować szkolenie zawodowych kierowców - pisze dziennik "Polska". Ci, którzy po 10 września zdadzą egzamin na prawo, będą musieli dodatkowo zdobyć licencję na przewóz osób. Zgodnie z rozporządzeniem resortu kierowca po zdanym egzaminie na kategorię D, będzie musiał dodatkowo zapłacić 10 tysięcy złotych za 260-godzinny kurs zakończony egzaminem. W programie znalazła się nauka poślizgów kontrolowanych, gwałtownego hamowania jazdy po ostrym łuku i w górach. Oprócz tego drogowy savoir-vivre, podawanie napojów pasażerom, pomoc przy wyjmowaniu bagażu czy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,83685789,83685789,Rzad_wyciagnie_dodatkowe_10_tys_zl_od_kierowcow.html



Temat: Air taxi.W innym wątku...
Air taxi.W innym wątku... ...Belzebub pisał o air - taxi. Szukam informacji nt. Chodzi mi co prawda o rodzaj licencji na przewóz osób statkiem powietrznym, ale właśnie w takim ujęciu. Czy naprawde istnieje cos takiego?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,531,27774891,27774891,Air_taxi_W_innym_watku_.html


Temat: 50 złotych za trzaśnięcie drzwiami u przewoźnik...
Ludzie czy wy nie rozumiecie, że on to robi zgodnie z prawem(jeśli ma w samochodzie cennik i licencję na przewóz osób). O to chodzi żeby tak nie wolno było robić, a nie dywagacje czy ktoś by zapłacił czy nie i czy by wezwał policję albo coś innego. Ciekawy jestem czy tobie jako klientowi TAKI-ego by się chciało latać po sądach? Że nie wspomnę że w przypadku takiego kursu i wzywania policji tracisz dużo czasu. A policjant i tak ci powie, że ty jako klient masz obowiązek poprosić o cennik jak go nie widzisz i to ty nie on...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,81370053,81370053,50_zlotych_za_trzasniecie_drzwiami_u_przewoznik_.html


Temat: Jak do pracy, to tylko z sąsiadem
a licencja na przewóz osób nie jest potrzebna przypadkiem? ;]
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,769,90847161,90847161,Jak_do_pracy_to_tylko_z_sasiadem.html


Temat: Koniec ze Swiadectwami Kwalifikacji dla kierowcow
A jak to jest z przewożeniem osób: Weźmy że mam busa 9 os, zabieram znajomych łącznie 9 os, jakie prawko muszę mieć, jakie badania, jakieś inne papiery? Jezeli sa to twoi znajomi to wystarczy ci samo prawko z kategoria B Jesli zas zarabiasz na tym musisz postarac sie takze o licencje na przewoz osob, co wiaze sie ze zdaniem odpowiedniego egzaminu. Co do badan to nie wiem, podejrzewam  ze rowniez. Pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1625/koniec,ze,swiadectwami,kwalifikacji,dla.php


Temat: [GKW] Licencja
Adam Gerstman <gerstWYTNI@interia.plnapisał(a): Ile kosztowała SGKW licencja na przewóz osób, którą otrzymaliście z Urzędu Transportu Kolejowego ? Czy opłata za wydanie licencji wynosi 1750 euro w przeliczeniu na złote wg kursu średniego NBP z dnia przyznania licencji ? Piotr nie szalej - już Ci przeciże PAweł odpowqiedział na forum TOZKiOS, SGKW i PSMK. Pozdr. CAr. Ps. Ja już chłopakom pogratulowałem kilka dnie temu :-D
Źródło: topranking.pl/1568/gkw,licencja.php


Temat: Jakie minimum żeby się opłaciło?
...buja się już parę miesięcy z tymi samymi pojazdami, ktore już raz zostały kupione do Polski, a co dopiero mówić o serii, której jeszcze nigdy u nas nie było. Jak lubisz horrory poczytaj sobie ustawę o transporcie kolejowym i rozporządzenia do niej, szczególności to o kosztach czynności wykonywanych przez UTK. Odechce Ci się nawet myśleć o czymś takim. Jak myślisz, dlaczego takie duże, prężne i bogate firmy jak CTL, PCC i PTK, pomimo, że uzyskały licencję na przewóz osób, nie kupiły jeszcze żadnego taboru pasażerskiego spoza polski? Pozdro Piottr
Źródło: topranking.pl/1569/jakie,minimum,zeby,sie,oplacilo.php


Temat: MBxd2-212 prawie gotowy
Po pierwsze to serdecznie gratuluję PTMKŻ otrzymania licencji na przewóz osób i towarów. Jesteście pierwsi spośród "naszych" :) Użytkownik "Wojciech Lemański" <wojlemaWYTNI@poczta.onet.plnapisał w wiadomości Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem 212 poprowadzi pociągi weekendowe już w najbliższą sobotę i niedzielę. Ojej... Muuuszę, muuszę go zobaczyć w akcji, a tu do końca wakacji już tak niewiele czasu.... Pamiętam jak kiedyś ciągał po dwa...
Źródło: topranking.pl/1568/mbxd2,212,prawie,gotowy.php


Temat: licencje
Na stronie utk http://www.utk.gov.pl/pstr/pdf/licencje.pdf ukazała się zaktualizowana lista przewoźników, z której wynika, że licencje na przewóz osób otrzymały spółki CTL Express i Dolnośląskie Linie Autobusowe.
Źródło: topranking.pl/1572/licencje.php


Temat: Licencja na przewóz osób a konkurencja na trasie
Licencja na przewóz osób a konkurencja na trasie Rozważam uruchomienie regularnych przewozów osób na trasie powyżej 100 km. Czy licencja na taki transport może nie zostać przyznana z powodu zagrożenia dla istniejącej na tej trasie konkurencji? Wiem, że decyzja o przyznaniu licencji jest poprzedzona analizą rynkową, ale czy wynik takiej analizy jest rozstrzygający - chodzi mi o to, jak to wygląda w praktyce.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26,100240527,100240527,Licencja_na_przewoz_osob_a_konkurencja_na_trasie.html


Temat: Przewozy busami - Transtravel
amelio! trochę wiary.Istniejemy na rynku 4 lata.Jeżdzimy do 6 razy dziennie.Mamy setki stałych klientów.Zapytaj o opinię np w biurze podróży Pagart (przy PKP)Zadzwoń ,złóż rezerwację i o nic się nie martw.#,5 godziny i jesteś na miejscu.Mamy licencję na przewóz osób kraj i zagranica a nie jak niektórzy głośno się nazywający przewożnicy co busa od vana nie odróżniają.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,743,90561718,90561718,Przewozy_busami_Transtravel.html


Temat: .......Kontrola autobusów z dziećmi na kolonie
...regularnej oraz przewożących dzieci na letni wypoczynek. - Wszczęto 18 postępowań dotyczących naruszenia przepisów - powiedział nam Michał Pierzchał, naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Ruchu Drogowego w Krakowie. - Zatrzymano pięć dowodów rejestracyjnych pojazdów, w siedmiu przypadkach brakowało wszystkich wymaganych dokumentów, stwierdzono też fałszowanie tachografu, brak licencji na przewóz osób i cztery przypadki naruszenia przepisów w zakresie czasu pracy kierowców. Kontrole były prowadzone także przy użyciu kamery w nieoznakowanych samochodach, co pozwoliło wychwycić dwa przypadki zatrzymywania się autobusów poza wyznaczonymi przystankami. W sumie wysokość nałożonych kar i mandatów może przekroczyć 25 tys. zł. Wczorajsza kontrola prowadzona była w ramach europejskiej...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,170,45151751,45151751,_Kontrola_autobusow_z_dziecmi_na_kolonie.html


Temat: Morskie Oko: Koń wiozący turystów padł z przemę...
...się zajeżdzać na śmierć konika dla 5zł, bo konik kosztuje kilkanaście tyś... Mówisz o rzeczach, na których się nie znasz. Nawet konia sportowego pełnej krwi można kupić już za kilka tysięcy złotych. Konia do powozu góral kupi (policz ile osób wiezie x 40 zł x liczba kursów) z utargu z jednego dnia i jeszcze mu zostanie miła sumka. Moim zdaniem powinno się ograniczyć liczbę przewożonych osób do 10-12 (ktoś im wydaję chyba licencję na przewóz osób) lub - co byłoby najlepszym rozwiązaniem - zastąpić powozy konne busikami z napędem elektrycznym w stylu melexów. One też coś kosztują, ale nie wierzę, by się nie znaleźli chętni.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,98272783,98272783,Morskie_Oko_Kon_wiozacy_turystow_padl_z_przeme_.html


Temat: Nocne połączenia Otwock-Warszawa !!!!!!
...1) załozyc społkę i zarejestrowac w KRS-ie albo zarejestrować się jako osoba fizyczna prowadzaca działalność gospodarczą; 2) Złozyć wniosek o NIP i deklaracje co do sposobu rozlicznia sie z fiskusem u Naczelnika Urzedu Skarbowego; 3) kupić albo wziąć w leasing albo wynająć co najmniej 3 busy merole sprintery CDi (2 na trasę, 1 rezerwa); 4) zarejestrować busy; 5) kupić i zrejestrować co najmiej 3 kasy fiskalne do busów; 6) uzyskac licencję na przewoz osób od starosty; 7) zatrudnić kierowców; 8) podpisać umowy na korzystanie z przystankow; 9) uzyskac pozwolenie na prowadznie regularnych przewozów osób na trasie Otwock- Warszawa-Otwock u marszałka województwa; 10) rozwiesić rozklady i jeździć; 11) dobrze sie zareklamować; 12) zbudować sobie armię stałych klientów; 13) modlić się, zeby straty powstałe w wyniku demolki busów i ich zarzygania przez...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15342,23314080,23314080,Nocne_polaczenia_Otwock_Warszawa_.html


Temat: Spór o kolejkę wąskotorową w Nasielsku
...ONZ przynanych Piaseczyńskiemu Towarzystwu Kolei Wąskotorowej 10. 2004r.: Od początku roku zaczęto używać oficjalnie nazwy PIASECZYŃSKA KOLEJ WĄSKOTOROWA. Zdecydowana się na tę zmianę z uwagi na fakt, że całość obsługi nieruchomości, taboru i wszystkich spraw związanych z administrowaniem obiektu odbywa się w Piasecznie. 30 kwietnia 2004 roku Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej - operator ww. kolei uzyskało licencję na przewóz osób jako pierwszy operator kolei wąskotorowych w Polsce. Nasiliły się kradzieże szyn kolejowych i podkładek ich mocujących. Zwalczająca ten proceder policja na tyle na ile może zapobiega temu wandalizmowi, ale chory system prowadzenia skupów złomu powoduje ciągłe zjawisko niszczenia majątku. Do końca roku lub na przełomie 2004/2005 nastąpi częściowe przekazanie na własność Powiatowi...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,752,35448708,35448708,Spor_o_kolejke_waskotorowa_w_Nasielsku.html


Temat: [pr] Rodeo-Bus
...tę linię, nie dopuszczają nikogo nowego. Trasę obsługuje czterech kierowców, którzy dogadali się między sobą i nikogo nowego nie chcą tu widzieć. Zamiast stać w kolejce, wpychają się przed mój wóz i podkradają klientów. Zdarzyło się nawet, że jeden z nich wjechał na chodnik tylko po to, by być przede mną, bo jestem tu nowy   mówi Tadeusz Łącki. By rozpocząć pracę, musiał zdobyć wszystkie wymagane prawem dokumenty   licencję na przewóz osób oraz świadectwo kwalifikacyjne.   Trasa jest dobra, odcinek krótki, klientów dużo i na pewno starczyłoby dla pięciu przewoźników. Rozumiem, że każdy chce zarobić, ale nie w taki sposób. Tutaj kiedyś jeździło pięciu kierowców, ale jednego zmusili, aby zrezygnował. Inni na tej trasie zarabiają 200 zł za jeden dzień, ja najwyżej 20 złotych   dodaje T. Łącki. O panującej na dworcu sytuacji...
Źródło: topranking.pl/1726/pr,rodeo,bus.php


Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
...sytuacja z koleją nadwislańską, pasażerską firmą należącą do PCC Rail Szczakowa?? Mieli podpisać jakąś umowę z województwem Zachodniopomorskim. Czy do tego doszło?? Jak sie ułożyły rozmowy z innymi województwami?? Jak z taborem w tej firmie?? Mają coś, a może będą pożyczać od Niemców?? Kiedy zamierzają wystartować?? Może wie ktoś gdzie znaleść więcej informacji o tym przedsiewzięciu?? Pozdro. Warto dodać, iż ostatnio licencję na przewozy osób dostała również firma wydzielona z CTL - CTL Express. Pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1570/jak,wyglada,sytuacja,z,koleja,nadwislanska.php


Temat: Elektrowoz 1822
...| Katowice - Warszawa (-Gdynia) ? ;) | Nie wiem czy maja licencje pasazerska. | Ale gdyby mieli to mogliby byc konkurencja nawet | dla BWE... (przy okazji - BWE jezdzi na 2 systemowcu BR180? | Do samej Wawy czy tylko przez granice?) Takie małe sprostowanie, to już przez granicę nie jeżdżą BR180, tylko E371, własność: CD), BR232 (własność: DB), SU45 (z EN i pociągami z Rosji) i ET22 (towarowe). Wydający lokomotywę do obsługi poc pasażerskiego nie musi miec licencji na przewóz osób Wiec PTKiGK Śmiało lok 1822 moze obługiwać expkresy na linii CMK, w ieć konkurencja dla CARGO rośnie. Nie wiadomo tylko jednego czy 1822 jest juz dopuszczona do ruchu po próbach i testach MAX
Źródło: topranking.pl/1567/elektrowoz,1822.php


Temat: Jednorazowy pociąg o charakterze pasażerskim, a licencja na na przewóz osób
...w wiadomości Witajcie, Mam taki problem. Załóżmy, że przewoźnik ma tylko licencję na przewóz towarów i chciałby jednorazowo przewieźć po swojej linii powiedzmy 100 osób w celu niekomercyjnym.  Czy istnieje jakaś mozliwość wydania przez UTK czy inny organ kolejowy jednorazowej zgody na taki przejazd? ew. zorganizowania takiego przejazdu jako pociąg słuzbowy? wg mnie najprosciej dogadac sie z przewoznikiem posiadajacym licencje na przewoz osob - podmiot ten zamawia stosowny pociag i.... szafa gra. Ewentualnie mozna uruchomic pociag sluzbowy, ktorym jedzie 100 konwojentow. P.
Źródło: topranking.pl/1574/21,jednorazowy,pociag,o,charakterze,pasazerskim.php


Temat: Olecko - Ełk
| A w ogóle po linii Ełk-Suwałki jeżdzi cokolwiek towarowo--zdawczego, a | jeśli tak to jak | często i i jakie wagono-loki jadą ?? A no jeżdżą! Codziennie (oprócz niedziel) rano brutto Ełk-Suwałki w Olecku ok 8:30.  Następnie brutto Suwałki-Ełk w Olecku ok 13:00. Co do loków to białostockie Gagary, Fiaty i najczęściej Stonki z szopy Suwałki. No to aż się prosi, żeby Cargo uruchomiło na bazie tego pociągu komercyjnego towosa ;) Przecież licencję na przewóz osób posiada. Pozdrawiam Piottr
Źródło: topranking.pl/1567/olecko,elk.php


Temat: 1822 niedziela Rozkład
...zakłóca pracę innym (Pani z PTKiGK była wyraźnie podirytowana). a moja uwage przykuło pewne zjawisko socjologiczne, a mianowicie zainteresowanie w/w imprezą. Nikt nigdzie nie ogłaszał zainteresowanie było na tyle spore żeby liczbą telefonów uprzykrzyć komuś życie Może by tak marketoidzi z PTKiGK+InterCity pomyśleliby o zorganizowaniu podobnej wycieczki w przyszłości dostępnej dla każdego chętnego na zasadach komercyjnych, w końcu licencje na przewozy osób posiadają.
Źródło: topranking.pl/1570/1822,niedziela,rozklad.php


Temat: licencja taxi
witam :) Jaki okres czasu nalezy posiadac prawo jazdy aby moc ubiegac sie o licencje na przewoz osob taksowka miejska ? Ustawa o transporcie drogowym z 6 wrzesnia 2001 r mowi ze: "Art. 6. 1. Licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką udziela się przedsiębiorcy, jeżeli: c) posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą się co najmniej 5-letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu; przerwa w...
Źródło: topranking.pl/1856/licencja,taxi.php


Temat: SKM dostała szynobusy, których nie może mieć
...waskotorowek w kraju. - Nie rozumiem - to jak chcecie zeby oni byli przewoznikiem? Skoro jezdza   po torach waskich, to jak moga po normalnych? Przeciez to tak jakby ktos na karte   rowerowa chcial jechac samochodem - (w myslach: ty %&^%^&$&^@@#%%$!) Prosze pana, ale licencja jest ogolnie   na przewozy osob bez wskazania szerokosci toru. - Aha, no dobrze. Ale jaka oni maja ta licencje? - No na przewoz osob. - No dobrze, ale jaka? - Jak to jaka? Licencje na przewoz osob na terenie Rzeczypospolitej   polskiej. - No ale to ona przeciez musi byc jakos ograniczona! To jest niemozliwe.   Chyba na konkretny obszar albo linie maja? - (kolejny raz w myslach: ty $^%&$$@#@#$!) Prosze pana, od kilku lat mamy   ustawe o transporcie kolejowym, ktora wprowadzila pojecie licencji bez ograniczen terytorialnych, jedynie na przewoz towarow i ludzi. - Aha... No ale to i tak panu nic nie powiem, bo pan...
Źródło: topranking.pl/1567/skm,dostala,szynobusy,ktorych,nie,moze,miec.php


Temat: Dramatyczne sceny w autobusach nocnych
super to zlikwiduj monopol! zapomniales kolego dodac ze w Krakowie jest monopol na miejskie uslugi transporu osob - przystanki naleza do jednej firmy i koniec, za naruszenie zakazu parkowania na przystanku/brak licencji na przewoz osob itp. policja i straz miejska nakladaja drakonskie kary, sad grodzki i te sprawy wiec nie pieprz kolo jak g... wiesz
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,72860639,72860639,Dramatyczne_sceny_w_autobusach_nocnych.html


Temat: Konferencja na temat konkurencji w kolejnictwie
...wzrost przewozów w transporcie kolejowym osiągnięty w ubiegłym roku. Podczas konferencji zasady regulacji i licencjonowania transportu kolejowego przedstawił prezes Urzędu Transportu Kolejowego Janusz Dyduch. Zwrócił uwagę na zmiany w strukturze rynku, dalszą jego liberalizację oraz wzrost udziału przewoźników w prywatnych. Obecnie w Polsce funkcjonuje 55 przewoźników kolejowych i 18 zarządców infrastruktury. W 2004 roku UTK wydał 18 licencji na przewóz osób i 46 na przewóz rzeczy. Tematami konferencji były również stawki dostępu do infrastruktury kolejowej, których zmniejszenie zapowiedział prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Tadeusz Augustowski. Nowe stawki dostępu do linii kolejowych będą w 2006 roku niższe o 15 proc. w stosunku do roku 2005, a w latach 2007-2012 nastąpi kolejna obniżka, również o 15 proc. Wpływ konkurencji na rozwój transportu kolejowego był...
Źródło: topranking.pl/1571/konferencja,na,temat,konkurencji,w.php


Temat: 50 złotych za trzaśnięcie drzwiami u przewoźnik...
...kto jeździ samochodem oznakowanym tak jak taxi w celach zarobkowych nie posiadając licencji taxi- to taka mała dygresja). Wniosek- żeby tak było powinniśmy mieć jasne przepisy. Teraz druga wersja, aktualna. Tak jest naprawde w/g stanu prawnego na dzień dzisiejszy. Analogiczna sytuacja. Masz kurs z TAKIM nie odpowiada Ci cena wzywasz policję. Policjnt jest wysłuchuje obie strony. Prosi o dokumenty TAKIEGO, czyli oprócz standardowych: licencję na przewóz osób, bądz jej wypis (TAKI nie musi mieć swojej licencji, może jeździć na czyimś wypisie, takie mamy prawo),badania lekarskie i psychotechniczne. Jeśli ma to ok, to sprawdza zgodność pojazdu z ustawą. Więc -czy ma urządzenie techniczne NA DACHU (TAKI ma na szybie więc jest ok), - czy ma taksometr (TAKI nie może mieć taksometru), - czy ma nazwę firmy i nr jej telefonu na samochodzie( nie może tego mieć), i na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,81370053,81370053,50_zlotych_za_trzasniecie_drzwiami_u_przewoznik_.html


Temat: drezynki w Karpaczu stanęły
Zanim zaczniecie kogoś opluwać zapytajcie o powody postoju. Najpoważniejszym jest niedopełnienie formalności. Czyli krótko mówiąc papiery, jakie musi mieć każdy użytkownik szlaku. O nich niech wspomną drezyniarze, którzy z tym walczą, ale je robią. Ci Państwo ich nie załatwiali a pełnili rolę przewoźnika- ludzi za kaskę. He, tez jestem ciekaw, jakie dokumenty musi miec firma zajmujaca sie przewozoem ludzi na drezynach... Licencje na przewoz osob?? chyba nie.... Swiadectwo typu? mozliwe ze powinno byc, ale czy na drezyny reczne?? Prosze o uswiadomienie P.
Źródło: topranking.pl/1569/drezynki,w,karpaczu,stanely.php


Temat: UPR a kolej ;-p
...musi je jeszcze wydać, by uzyskać specjalne świadectwo bezpieczeństwa, a także - jeśli chce przewozić towary niebezpieczne - specjalne uprawnienie "doradcy do spraw bezpieczeństwa". I pomyśleć, że istniał kiedyś czas, kiedy kolejowy lwom tworzyli prywatni inwestorzy, którym nie były potrzebne żadne państwowe urzędy transportu, inspektoraty czy ministrowie infrastruktury. Nie były im potrzebne żadne państwowe licencje na przewóz osób i towarów wreszcie żadne państwowe świadectwa  bezpieczeństwa. Nie były potrzebne żadne państwowe ulgi i dotacje. I co najważniejsze - niezmierzone tłumy korzystały z ich usług. A dziś człowiek zmuszony jest słuchać opowiastek podszytych politycznymi uwarunkowaniami o przewozach kolejowych co to z natury przynoszą straty i muszą być dotowane, o tym, że prywatyzacja transportu kolejowego owocuje...
Źródło: topranking.pl/1571/upr,a,kolej,p.php


Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów
...legalnie. Po ponad roku starań udało się miastu wykupić licencję. Problem stanowiła cena, jaką samorząd musiał zapłacić za jej otrzymanie. Gdyby negocjacje z Urzędem Transportu Kolejowego nie zakończyły się pomyślnie funkcjonowanie wąskotorówki, czyli jednego z najważniejszych ełckich zabytków stanęłoby pod znakiem zapytania. Kilkaset tysięcy złotych &#8211; tyle Urząd Transportu Kolejowego zażądał za wykupienie licencji na przewóz osób oraz bagażu kolejką wąskotorową. &#8211; To jest potężna kwota. Nie byliśmy w stanie jej wyłożyć &#8211; mówi Ireneusz Dzienisiewicz z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku. &#8211; Przez wiele lat funkcjonowania wąskotorówki nie udałoby się nam zarobić takiej sumy. Stawka jak dla InterCity Problem z obowiązkiem wykupu licencji przez kolejki pojawił się w ubiegłym roku. Wtedy to...
Źródło: topranking.pl/1568/elk,koniec,pirackich,przewozow.php


Temat: [pr] PKM Bytom kontra KZKGOP
...- PKM Bytom sp. z o. o. Jego wykluczenie nie dotyczy. Dlatego KZK GOP natychmiast zaczął wprowadzać do specyfikacji istotnych warunków zamówienia nowy wymóg: uczestnik przetargu musiał w poprzednich latach wykonać usługę przewozową wynoszącą co najmniej 100 tysięcy kilometrów. To tylko po to, aby uniemożliwić start w przetargu PKM Bytom sp. z o. o. Tymczasem firma ta spełnia wszystkie warunki wynikające z prawa o ruchu drogowym oraz posiada licencję na przewóz osób ważną do 2052 roku - mówi Piotr Heine. - Nie będę miał pretensji, jeżeli przegramy przetarg, bo ktoś zaproponuje lepsze warunki. Ale tak nie jest. Kolejne konflikty pomiędzy bytomskim przedsiębiorstwem a KZK GOP wiszą w powietrzu. PKM Bytom planuje w najbliższym czasie uruchomić linię do Gliwic z własnym biletem kupowanym u konduktora. - Tylko my mamy odwagę występować przeciw KZK GOP, bo jesteśmy silną...
Źródło: topranking.pl/1725/pr,pkm,bytom,kontra,kzkgop.php


Temat: [Ełk]Koniec pirackich przewozów
spp <s@op.plnapisał(a): | Dziękuję za wyjaśnienie. Szkoda, że nie będę mół ich sobie wpisać do sprawozdania :-D jako popularyzację badań geograficznych :-D. Pozdr. CAr. Urząd Transportu Kolejowego wydaje licencje na przewóz osób na kolejkach wąskotorowych. Ale czy wszyscy już posiadają taką licencję od UTK ? Mam tu na mysli np. Starachowicką Kolej Wąskotorową. Z tego co się orientuje cały czas jest w odbudowie. Jesli cały czas trwają na niej prace budowlane (np. porządkowanie w szopie, wyjazdy na szak w celu uzupełnienia skradzionych śrób, szyn itd.), to UTK nie wolno wystawić koncesji na przewozy osób tą wąskotorówką. Można zatem...
Źródło: topranking.pl/1568/elk,koniec,pirackich,przewozow.php


Temat: Aron, przyznaj sie
...busiarze kupują nowe sprintery a wszędzie indziej jeżdżą zgniłymi syfami tak więc chrzanisz jak zwykle - a o jeździe sprinterem jako pasażer busa możesz sobie pomarzyć | Prędzej zaczną się kontrole warunków podróży w busach | I może ktoś się wam pseudo transportowcom w końcu dobierze do d... Takie kontrole sa od dawna i nikt sie busiarzom nie dobiera do d... bo nie ma sie do czego dobrac. To ciekawe dlaczego np. w Wałbrzychu cofnieto już nie jedną licencje na przewóz osób - i bardzo dobrze że tak się dzieje bo takich syfiarzy jak wy trzeba gnębić wszelkimi dostępnymi sposobami | Tyle że lokalna linia do Parczewa to nie całe PKP które dotowane i tak będzie przyjdzie recesja ( bo musi przyjsc predzej czy pozniej), rzadowi zabraknie na emerytury to i pociagi przestanie dotowac. przyjdzie recesja zginłe busy rozlecą się do końca a PKP dostanie kolejne miliony dotacji i co wy możecie marni pseudo...
Źródło: topranking.pl/1572/aron,przyznaj,sie.php


Temat: Jak wygląda sytuacja z Koleją Nadwiślańską??
Ariel Ciechański (z pracy) napisał(a): archi.r <rymszartWYTNI@op.plnapisał(a): | Kiedy zamierzają wystartować?? Zacznijmy od tego,że w wykazie na stronie UTK wśród posiadaczy licencji na przewozy pasażerskie nie mogę się doszukać ani PCC Rail Szczakowa ani tym bardziej Kolei Nadwiślańskiej... Czyzby kolejny pic na wodę?? Pozdr. CAr. Informacje zamieszczone na stronie UTK nie są aktualne. PCC Rail Szczakowa ma licencję na przewozy osób, tak samo jak i CTL.
Źródło: topranking.pl/1570/jak,wyglada,sytuacja,z,koleja,nadwislanska.php


Temat: przewoz osob - biznes
polskatimes.pl/fakty24/37509,nie-bedzie-mial-kto-wozic-pasazerow-bo-beda-licencje,id,t.html " Po serii wypadków polskich autokarów Ministerstwo Infrastruktury postanowiło zreformować szkolenie zawodowych kierowców. Ci, którzy po 10 września zdadzą egzamin na prawo jazdy, będą musieli dodatkowo zdobyć licencję na przewóz osób. - Czemu to ma służyć? Przecież łatwiej podnieść poziom kursów, a nie mnożyć papierki - denerwuje się Sebastian Gielniak z Białogardu w woj. zachodnio-pomorskim, który przygotowuje się do zawodu kierowcy. Zgodnie z rozporządzeniem resortu kandydat do prowadzenia autokaru po zdanym egzaminie na kategorię D będzie musiał dodatkowo zapłacić 10 tys. zł za 260-godzinny kurs zakończony...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,154,83487219,83487219,przewoz_osob_biznes.html


Temat: [GKW] Licencja
Piotr nie szalej - już Ci przeciże PAweł odpowqiedział na forum TOZKiOS, SGKW i PSMK. Pozdr. CAr. Chciałem się tylko jeszcze raz upewnić. Słyszałem podobno, że PSMK również się stara o przyznanie licencji na przewóz osób. Czy to prawda ? Można spytać, do czego potrzebna jest Wam taka licencja ?
Źródło: topranking.pl/1568/gkw,licencja.php


Temat: 1822-002
White Power  napisał(a): przydało by się też działanie w przewozach człowieków;) Obawiam się, że na to przyjdzie nam trochę poczekać. No chyba że kolejne województwo rozpisze przetarg na organizację przewozów na jego terenie, do którego mogłoby wystartować PCC, czy też np. PTKiGK Rybnik (który też ma licencję na przewozy osób). Bo w otwarcie komercyjnej linii przez tych przewoźników jak na razie nie wierzę...
Źródło: topranking.pl/1570/1822,002.php


Temat: Lublin - Lubartow - Parczew - Kownatki pociag promocyjno-turystyczny 28.VIII.
...drugiej klasy oraz wagon bagazowy z przedzialami pasazerskimi (potrzebny do przewozu stolow, lawek). W tym roku znowu zmiana lokomotywy. Nasz pociag poprowadzi SM42. Nic nadzwyczajnego, ale wreszcie nie powinno byc klopotow z rozwijaniem odpowiednich predkosci (kto jezdzil z nami w ubieglych latach wie, o co chodzi) :) Przewoznikiem podczas imprezy jest PKP CARGO Zakład Przewozow Towarowych w Lublinie, ktory nieodplatnie zgodzil sie uzyczyc swojej licencji na przewoz osob. Zaklad Taboru, Przewozy Regionalne i Polskie Linie Kolejowe zgodzily sie swiadczyc uslugi po kosztach wlasnych. Choc z co niektorymi wspolpraca idzie tak sobie. Chcieli jeszcze zarabiac na nas. Dziękujemy tez za wsparcie Zakladowi Linii Kolejowych w Lublinie, Urzedowi Marszałkowskiemu wojewodztwa lubelskiego, Urzedowi Miasta Lubartow i Wojewodzkiemu Osrodkowi Kultury. Jak nie patrzec, bedzie to debiut PKP CARGO w roli...
Źródło: topranking.pl/1571/lublin,lubartow,parczew,kownatki,pociag.php


Temat: organizacja imprez turystycznych - pytanie?
ojoj na tym blogu Pan Cybula troszke się zagalopował i minał z uprawnieniami, bo, żeby zorganizowac transport na sylwestra odpłatnie jak mniemam, należy posiadac licencję na przewóz osób krajową lub zagraniczną :)) A w kwestii twojego pytania, ustawa o turystyce ( jeszcze ciągle ważna) mówi, ze mozesz jesli jesteś organizatorem z licencja, masz kosciół i robisz dla swoich wyznawców, lub członków stowarzyszeń bądz szkół..Oczywiście non profit :)) Pozdrawiam uff to tyle :))
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30389,102580328,102580328,organizacja_imprez_turystycznych_pytanie_.html


Temat: Wielkopolskie PKP czeka reforma
Użytkownik "Grzegorz Kapusta" <tra@cashflow.com.pl_USUN_TOnapisał w wiadomości Niech dotrze do samorządowców, że za 3 mln miesięcznie + wpływy z biletów można zorganizować sensowną komunikację kolejową w województwie, a przynajmniej znacznie lepszą niż ta co jest teraz. zwlaszcza ze MPK Poznan dostal licencje na przewoz osob w transporcie kolejowym. Co najwazniejsze-wazna jestona nie tylko na "Maltanke". Moze ktos z Urzedu Marszalkowskiego i MPK pomysli nad obsluga linii np. do Wolsztyna,Wagrowca? Chyba samorzadu nie stac na trwonienie pieniedzy.... P.
Źródło: topranking.pl/1568/wielkopolskie,pkp,czeka,reforma.php


Temat: Kto wygra wojnę o pasażera?
...licencję taxi dostaje sie w takiej postaci że wozi się ja w pojezdzie ( taxi jest tylko małym dodatkiem do ustawy o transporcie drogowym) natomiast wszyscy inni przewożnicy tj busy, autobusy,tiry oraz przewoznicy osób samochodami osobowymi dostają również licencje ale dodatkowo na każde auto muszą posiadać odpis z tej licencji który wożą w aucie.nie bez powodu tak jest skonstruowana ustawa o transporcie. ustawa ta stanowi głównie o licencji na przewóz osób (czyli takiej na jakiej jerzdzą w icarze) oraz na przewóz rzeczy. Jak juz wspomniałem wczesniej licencja taxi jest specyficzna bo jest na daną gminę a
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,99639084,99639084,Kto_wygra_wojne_o_pasazera_.html


Temat: Francuski gigant bedzie konkurentem PKP
=?ISO-8859-2?Q?Ariel_Ciecha=F1ski_(z_pracy)?= <ls40.SKA@gazeta.plnapisał(a): Nie ma, ale już nie musi. Wg wykazu na stronie UTK w ubiegłym roku została cofnięta mu licencja (prawdopodobnie w wyniku nie podjęcia działalności). No więc prostuję - cofnięta została jedynie licencja na kolejowe przewozy rzeczy. Licencja na przewóz osób nadal obowiązuje. Wydawało mi się, że cofnęli obie, ale faktycznie tylko jedną. Pozdr. CAr.
Źródło: topranking.pl/1570/francuski,gigant,bedzie,konkurentem,pkp.php


Temat: Opozycja podsumowuje pół roku nowego marszałka
A jeszcze jedno. Dolny Śląsk jako pierwszy dostał licencję na przewozy osób. To znaczy że inne województwa nie mają. Wiem że tylko dolnośląskie ma swoją samorządową spółkę kolejową. Skoro Wild twierdzi że wszystkie województwa złożyły już zamówienia to po co im te szynobusy?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,84308565,84308565,Opozycja_podsumowuje_pol_roku_nowego_marszalka.html


Temat: PCC Rail Szczakowa startuje 20 lutego
...posiada PKP SA - z niej nie korzysta. - Dysponujemy licencją na przewozy pasażerskie, ale nie będziemy zabiegać o ten obszar rynku - mówi Bogdan Tofilski, rzecznik Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem. Przewozy pasażerskie, mimo dotacji państwowych, są nieopłacalne. Nie są w stanie cieszyć się takim zainteresowaniem pasażerów, by samodzielnie się utrzymać. Dwie spółki: CTL Logistic-CTL Reggio i CTL Expres, licencje na przewóz osób koleją otrzymały w listopadzie 2005 roku. - Rozważamy uruchomienie takiej działalności, na początek w Szczecinie i okolicach - mówi Danuta Sikora-Kuklewicz, rzecznik prasowy spółki. Nie chce zdradzać szczegółów tych planów. PCC Rail Szczakowa do realizacji przewozów pasażerskich powołała w zeszłym roku spółkę Kolej Nadwiślańska. Jej danych finansowych nie znamy. Agnieszka Stefańska
Źródło: topranking.pl/1567/pcc,rail,szczakowa,startuje,20,lutego.php


Temat: Nadzór nie wpuścił na tory giganta
...| utrzymania monopolu PKP. Firma już po raz kolejny usiłuje zdobyć koncesję, nie posiadając żadnego taboru (ani nawet nie próbowała z jakimkolwiek UM się dogadać w sprawie wynajęcia chociaż jednego szynobusu). Naprawdę uważasz, że powinna dostać ją tylko dlatego, że ma na to ochotę? W kotekście tego zdania proszę, wyjaśnij mi jakim cudem takie przedsiębiorstwa jak PKS Zielona Góra czy DLA, które posiadają tabor... autobusowy dostały licencję na przewóz osób bez problemu? Pozdr Piottr
Źródło: topranking.pl/1573/nadzor,nie,wpuscil,na,tory,giganta.php


Temat: Opłaty za infrastrukturę mogą spaść+Jeździ za mało pociągów
...http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/transport_050712/transport_a_3-2.... http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/transport_050712/transport_a_3-3.... http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/transport_050712/transport_a_3-4.... Zamiast jednego podmiotu - PKP, Urząd Transportu Kolejowego nadzoruje działania kilkudziesięciu firm. Osiemnastu przewoźników ma licencję na przewóz osób, czterdziestu sześciu na transport towarów, a dwadzieścia cztery firmy na udostępnianie pojazdów trakcyjnych. Zapewniono swobodny dostęp do rynku przewozom kolejowym, chociaż stawki za wjazd na tory są wysokie - ten, kto z nich korzysta, pokrywa koszty w pełnym wymiarze, czego nie stosuje się w innych krajach UE. Tam wysokość stawek reguluje państwo w ramach polityki transportowej.Problemem w Polsce jest też...
Źródło: topranking.pl/1574/oplaty,za,infrastrukture,moga,spasc,jezdzi,za.php


Temat: A może by tak zamiast Kaliningradu...
Grzegorz Kapusta napisał(a): Na takie coś, to w każdej chwili bym jechał :) Jakaś t448 lub sm42 z któregoś PTKu, wagonik i jazda ;-) Dokładnie. Skoro się dało pojechać z ryflami Dina i lokomotywą Rail Polska, to tym bardziej powinno się dać pojechać z lokomotywą i wagonami PTK Rybnik, który ma już licencję na przewóz osób! Tylko pozostaje kwestia ceny dostępu do infrastruktury PLK. Podejrzewam że PTK byłby bardzo chętny na taką imprezę, chociażby tylko po to, żeby tę licencję skonsumować. Pozdrawiam PioTTr
Źródło: topranking.pl/1567/a,moze,by,tak,zamiast,kaliningradu.php


Temat: Policjo, zajmij się b.niebezpiecznymi busami VIKI
szanowna "niezorientowana" .jak widze jest Pani naprawde niezorientowaną osobą w materii udzielania zezwoleń na obsługiwanie połączeń regularnych międzymiastowych.kazdy kto posiada licencje na przewóz osób w transporcie krajowym moze sie starac o uzyskanie zezwolenia na połączenia regularne czy to będzie radom -warszawa czy radom-lubliin itp. itd.tylko musi spełnic odpowiednie warunki tj.:zachować odległości czasowe pomiędzy istniejącymi przewożnikami,posiadac odpowiedni tabor.myśmy spełnili te warunki i dlatego otrzymaliśmy zezwolenie.to ze Pani pisze że "opanowaliśmy Radom"to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,68,51921270,51921270,Policjo_zajmij_sie_b_niebezpiecznymi_busami_VIKI.html


Temat: publiczna pochwała dla ELE taxi
Witam , Jest tylko taka mała uwaga- A klasa  w ELE TO NIE JEST TAKSÓWKA tylko okazjonalny przewóz osób! I w zwiazku z tym - powinni zawierać umowę na przewóz , ustalając kwotę przed odbyciem kursu. Oni nie muszą mieć taksometru!. Kierowcy nie posiadają licencji na przewóz osób TAXI . Nie są egzaminowani względem znajomości miasta itp. pozdrawiam Adam. ps. to takjakby wynająć taki mały "autobus" na dojazd z Marszałkowskiej  na Nowy Swiat  (na przykład oczywiście).
Źródło: topranking.pl/1791/publiczna,pochwala,dla,ele,taxi.php


Temat: Nie będzie prywatyzacji kieleckiego MPK
"Za kapitałem stoji solidarność" - na głowę upadłeś wypisując te brednie , przeczytaj dzisiejszą wyborczą jak tw. przewodniczący opzz były wielki radny handlował i nadal handluje pracowników, jak się od lat układa z prezesami jemu wszystko wolno, członek opzz jest nietykalny - oczywiście ten wtajemniczony, nie mówiąc już jak pan ten korzystał z zakładowej licencji na przewóz osób i włos z głowy mu nie spadł, za co teraz ma zapłacić około 4 tys. złotych i mimo wyroku prawomocnego dalej nie płaci to jest twój komunistyczny związkowiec.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,60,63239770,63239770,Nie_bedzie_prywatyzacji_kieleckiego_MPK.html


Temat: Co dzieje się w MPK - będzie STRAJK?
...że co druga osoba w administracji to osoba funkcyjna, zrobiono z zakładu obóz pracy, mając gdzieś prawo pracy, dla nie posłusznych zakładają w drzwiach szyby przeźroczyste a dla siebie drzwi z wyciszeniem, aby w spokoju prowadzić przesuchania sprawdzonych informatorów.Rada Nadzorcza zaś na przekręty , które dokonują się w przedsiębiorstwie odpowiada, że to nie "JEJ SPRAWA" bo jak można nazwać udzielenie licencji na przewóz osób osobie drugiej czy też zakup autobusów nie spełniających wymogów specyfikacji , brak ABS.CZY STRAJK BĘDZIE - nie znają dnia ani godziny?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,60,62793292,62793292,Co_dzieje_sie_w_MPK_bedzie_STRAJK_.html


© 2009 Piotr Dziedzic Fotografia - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates